חשד לאירוע טרור סמוך לפריז: אדם נרצח בעריפת ראש

מורה בחטיבת ביניים, שהציג תמונה של הנביא מוחמד בכיתה, מת לאחר שראשו נערף בפרבר של הבירה הצרפתית. נסיבות האירוע נבדקות. כוחות ביטחון נטרלו את המפגע, שעל פי עדי ראייה צעק "אללה אכבר"

זמן צפייה: 02:20

חשד לאירוע טרור סמוך לפריז: מורה בחטיבת ביניים, שהציג תמונה של הנביא מוחמד בכיתה, נרצח היום (שישי), בעריפת ראש בפרבר של הבירה הצרפתית. המפגע, בן 18 שנולד במוסקבה, נורה ומת על ידי שוטרים שהגיעו לזירה. על פי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר".

בחודש שעבר נפצעו שני עיתונאים של סוכנות הידיעות Premières Lignes באירוע דקירה שאירע מחוץ למקום שבו פעלה בעבר מערכת העיתון "שארלי הבדו" בפריז. על פי הדיווחים, גבר חמוש בסכין הגיע לאזור, צעק "אללה אכבר" והחל לתקוף את השניים. אחד מהם במצב קשה - אך לא נשקפת סכנה לחייו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שיא נדבקים מדאיג בעולם: כ-400 אלף אובחנו ביממה

גנץ שוקל: אם נתניהו לא יקדם את התקציב – הכנסת תפוזר בנובמבר

לאור הירידה בתחלואה: יוכפל מספר הישראלים שיוכלו להיכנס ליוון

עריפת ראש בפרבר של פריז
עריפת ראש בפרבר של פריז | צילום: חדשות 13

המשטרה עצרה שני חשודים, וטענה כי על בגדיו של אחד מהם היו כתמי דם. כרגע, המניע לתקיפה לא ברור, אך משרד התובע ללוחמה בטרור אחראי על התיק. לאחרונה, כחמש שנים לאחר הפיגוע שאירע במשרדי העיתון, "שארלי הבדו" פרסם שוב קריקטורה על הנביא מוחמד. המגזין הסאטירי, כאמור, כבר לא פועל מהמקום שבו אירע הפיגוע, אולם מי שכן היא סוכנות הידיעות שבה עובדים הפצועים - Premières Lignes.

אחד העובדים בסוכנות סיפר לכלי תקשורת בצרפת כי הפצועים הם גבר ואישה, וכי במערכת לא התקבלו שום איומים על מי מהעיתונאים. בתוך כך, המשטרה הורתה על עוצר יציאות של תלמידים ומורים מכמה בתי ספר שנמצאים ליד הזירה. כמו כן, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "אנחנו עוקבים אחר המתרחש". התובע הכללי בפריז הכריז על פתיחת חקירה בגין ניסיון רצח.

כזכור, בחודש ינואר 2015 הגיעו מחבלים למשרדי העיתון הסאטירי "שארלי הבדו", וירו למוות ב-12 בני אדם. הפיגוע התרחש בעקבות קריקטורה שפרסם העיתון שבוע קודם לכן, שבו פעיל הארגון "המדינה האסלאמית" עורף את ראשו של הנביא מוחמד.