שיא נדבקים מדאיג בעולם: כ-400 אלף אובחנו ביממה

בעוד שבישראל המגפה נבלמת, ברחבי העולם - ובאירופה בפרט, היא ממשיכה להתפשט בעוצמה. באיטליה, רוסיה וגרמניה נשברו שיאי נדבקים מהגל הראשון, עם זאת - שיעור המתים נמוך • תמונת מצב עולמית

זמן צפייה: 02:40

כמעט 400 אלף בני אדם אובחנו אתמול (חמישי) ברחבי העולם כנשאים של נגיף הקורונה. כך, ולא בפעם הראשונה בימים האחרונים, נשבר שיא נדבקים יומי מאז פרוץ המגפה. בעוד שבאירופה המספרים ממשיכים לזנק, בברזיל נרשמת ירידה חדה ואילו בארה"ב ממשיכה מגמת העלייה המתונה. יש לציין כי אחד הגורמים לעלייה במניין הנדבקים הוא הגדלת מספר הבדיקות במדינות רבות.

ברוסיה, למשל, מזה כמה ימים שמספר הנדבקים היומי חוצה את זה שנרשם בגל הראשון, וכבר חמישה ימים שמתגלים במדינה כ-13 חולים חדשים. גם בצרפת המספרים ממשיכים לזנק, שם אובחנו יותר מ-30 אלף אזרחים ביממה ובכך חצה מניין הנדבקים את ה-800 אלף. עם זאת, שיעור המתים במדינות אלה נמוך יחסית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השרים תתכנס: תדון בפתיחת הגנים גם בערים האדומות

מגמת הירידה נמשכת: 1,608 נדבקים ביממה; 4.5% מהבדיקות חיוביות

6 ימים בשבוע, מסכות לצוות – בלי קפסולות: מתווה החזרה לגנים

סגרדה פמיליה
סגרדה פמיליה | צילום: רויטרס

בגרמניה, שם בשיא המגפה בחודש מארס עמדו על כ-6,600 נדבקים בכל יום, השיא נשבר שוב ביום חמישי, אז התגלו 7,074 מאומתים. בבריטניה, שרק לאחרונה הודיעה על הגבלות חדשות בשל התפרצות הגל השני, כ-19 אלף נדבקים נוספים ביום אחד - זאת אל מול 7,800 הנדבקים שנרשמו בשיא הגל הראשון.

השבוע הגיעה ספרד למקום החמישי בטבלת המדינות שניזוקו הכי קשה מהמגפה. בימים האחרונים נתוני ההדבקה שנרשמו עקפו את אלה שהיו בגל הראשון, וכעת נעים שם בין עשרת אלפים ל-13 אלף נדבקים ביום.

קורונה באיטליה
קורונה באיטליה | צילום: רויטרס

הגל השני הגיע בעוצמה גם לאיטליה, שאם היה נדמה כי הצליחה להשתלט על ההתפשטות אחרי ההתפרצות העצומה בגל הראשון - נראה כי לא כך הדבר. ביום חמישי התגלו במדינה קרוב ל-9,000 נדבקים, זאת אל מול ששת האלפים שאובחנו בשיא המגפה בחודש מאי. עם זאת, מניין המתים נמוך יחסית ועומד על עשרות ביום, רחוק מהאסון שהיה בגל הראשון.

בבלגיה, שבשיא הגל הראשון באפריל רשמה יותר מאלפיים נדבקים ביום והצליחה לרדת לפחות ממאה במשך הזמן, מניין הנדבקים היומי הכפיל את עצמו תוך ימים ספורים. בשבוע שעבר התגלו שם יותר מ-3,700 חולים חדשים, ואתמול המספר עלה כבר ל-8,271.

קורונה באיטליה
קורונה באיטליה | צילום: רויטרס

גם בפולין מניין המאובחנים הכפיל את עצמו בתוך ימים בודדים, וזינק מ-4,280 שנרשמו בחמישי שעבר ל-8,100 שהתגלו אתמול. באיראן, שכבר חודשים עומדת על יותר מ-2,000 נדבקים בכל יום, נרשמת מגמת עלייה שעוקפת את המספרים מהגל הראשון, עם כ-4,000 נדבקים ביום.

בינתיים בארצות הברית, שעדיין נמצאת במקום הראשון בעולם מבחינת מניין הנדבקים והמתים, השיא מיולי אומנם לא נשבר, אך בהחלט מתקרב לשם עם יותר מ-66 מאובחנים חדשים. בברזיל חלה ירידה מתונה יחסית לגל הראשון, והשבוע אף נרשם יום עם כ-3,100 מקרים חדשים בלבד. גם בהודו נרשמה ירידה קלה, אולם המספרים עצומים ונעים על הציר שבין 60 ל-50 אלף ביום.