ועדת השרים תתכנס: תדון בפתיחת הגנים גם בערים האדומות

פרסום ראשון: הוועדה לענייני אזורים מוגבלים עשויה לאשר פעילות גם בגנים במקומות עם שיעור חולים גבוה. גמזו מעריך: "עד יום חמישי לא יהיו ערים אדומות בישראל"

זמן צפייה: 00:27

בעוד שעוד בודדות (שישי) יחל דיון נוסף בוועדת השרים באשר למתווה היציאה מהסגר, וכעת ההערכה היא כי רשימת הערים האדומות תצטמצם לחמישה. בית שמש וקריית מלאכי, שהיו אדומות, ככל הנראה יהפכו לכתומות ויצאו מהרשימה. הוועדה צפויה לדון בפתיחת הגנים גם בערים האדומות.

מוקדם יותר הבוקר התקיימה הערכת מצב אצל פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, בנוגע לסגר בערים האדומות. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי "ישנה ירידה משמעותית במספר הנדבקים בערים האדומות, וכי קיימת התלבטות אילו הגבלות יש להטיל עליהן". גמזו עצמו הודיע כי בכוונתו להמליץ להגביל את משך הסגר עד יום רביעי בחצות, משום שלהערכתו "אם המגמה תימשך - לא יהיו כנראה ערים אדומות בישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן נפטר מקורונה בגיל 64

ארה"ב בוחרת: במקום עימות – טראמפ וביידן ענו לשאלות בשידור חי

מגמת הירידה נמשכת: 1,608 נדבקים ביממה; 4.5% מהבדיקות חיוביות

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם 40 ראשי רשויות אדומות שהפכו לירוקות, ואמר כי "ראשי הרשויות מובילים מכוח המנהיגות שלהם את המאבק בקורונה בזירה המקומית. משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף ימשיכו ללוות את הרשויות בכדי לדאוג שרשויות שהפכו לירוקות ישארו בסטטוס הזה. אפעל בכדי לחזק את הסמכויות של הרשויות המקומיות ולתת להן אמצעים במאבק בקורונה".

בד בבד, בכיר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, תקף היום את ממונה הקורונה פרופ' גמזו ואמר כי "אצל רוני גמזו לא קובע מספר החולים, קובע רק אם מדובר בחרדים. כל המאמצים שנעשו והורידו את מספר החולים בערים החרדיות ובשכונות החרדיות בירושלים הביאו אותו לעשות תרגילים מספריים באישון ליל כדי להכניס את החרדים לסגר. אני קורא לרה"מ להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר".

מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה | צילום: חדשות 13

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי 1,608 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-301,289 בני אדם. כעת בארץ ישנם 38,355 נשאים פעילים, בהם 713 במצב קשה, מתוכם 247 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,128.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 37,487 בדיקות - 4.5% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 219 מהחולים מוגדר בינוני, 1,259 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,455 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 367 אחיות ו-151 רופאים

נכון לעכשיו, ירושלים היא העיר שבה נמצאים הכי הרבה חולים פעילים. בשבוע אחד אובחנו בבירה 1,811 נשאים חדשים, ובכך עלה מניין החולים הפעילים בעיר ל-4,569 בני אדם. במקום השני והשלישי נמצאות בני ברק ומודיעין עילית, בהן נמצאים כעת 3,209 ו-1,544 חולים פעילים, בהתאמה. בערים חרדיות רבות שיעור הבדיקות החיוביות עדיין גבוה, אך חל בו ירידה משמעותית. בין היתר גם בבית שמש, אלעד וביתר עילית.