יעל גרמן התפטרה מהכנסת עקב מצבה הרפואי; עידן רול יכהן במקומה

שרת הבריאות לשעבר נימקה את החלטתה בכך שלא תוכל להקדיש מעצמה כפי שהייתה רגילה עד כה בהתאם לדרישות התפקיד בכנסת ישראל. ״מאפשרת לכוח צעיר וחדש לתפוס מקומי ולמשוך בעגלה שלנו"

ח"כ יעל גרמן, כחול לבן
ח"כ יעל גרמן, כחול לבן | צילום: חדשות 13

חברת הכנסת ושרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן, הודיעה הערב (ראשון) כי החליטה להתפטר מהכנסת בשל מצבה הרפואי. גרמן, הממוקמת במספר 33 ברשימת ״כחול לבן״, פינתה את מקומה למספר 34 - חבר הכנסת לשעבר, עידן רול.

גרמן סיפרה כי: "לאור מצבי, לא אוכל להקדיש מעצמי כפי שאני רגילה וכפי שהתפקיד שלנו בכנסת דורש, לכן אני מגישה את התפטרותי מהכנסת, ומאפשרת לכוח צעיר וחדש לתפוס מקומי ולמשוך בעגלה שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה את התקנות המאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה

השר אוחנה: מעריך שנמשיך בנוהל הפגרה בבתי המשפט כל השבוע

נשקלת הכרזה על משק לשעת חירום וצמצום התחבורה הציבורית

עידן רול נציג קהילת הלהט''ב שהצטרף למפלגת יש עתיד
עידן רול נציג קהילת הלהט''ב שהצטרף למפלגת יש עתיד | צילום: חדשות 13

בכיר ״כחול לבן״, יאיר לפיד התייחס לפרישתה ומסר כי: ״אין לוחמת כיעל גרמן. שותפה לדרך ולעשייה, דוגמא ומופת לנבחרת ציבור. מאחל לה בריאות וכח, עוד נראה אותה ממשיכה בעשייתה למען הציבור".

גרמן, שכיהנה בעברה כראש העיר הרצליה והייתה נציגה מטעם מפלגת ״מרצ״ בפוליטיקה המוניציפלית בעיר, עשתה את קפיצת הדרך כשהצטרפה בסוף שנת 2012 למפלגת ״יש עתיד״ בהובלתו של יאיר לפיד. היא נכנסה לכנסת ה-19 כח״כ מן המניין לאחר שהתברגה במקום השלישי במפלגה והחלה את דרכה הפוליטית-ארצית.

עידן רול כיהן לתקופה קצרה בכנסת ה-21, לאחר שהתברג למקום ה-34 ברשימת ״כחול לבן״ שהשיגה 35 מנדטים בבחירות אלה. בבחירות לכנסת ה-22, שנערכו בספטמבר האחרון, לא נכנס לכנסת כיוון שמפלגתו השיגה רק 33 מנדטים.

לאחר התפטרותו של ח״כ גדי יברקן מהכנסת ומעברו מ״כחול לבן״ למפלגה המתחרה - ״הליכוד״, היה אמור רול להיכנס לכנסת תחתיו. רול בחר שלא לעשות כן, ופינה את מקומו לח״כ יוראי להב-הרצנו.

לאחר שרול שובץ במקום ה-34 ברשימת ״כחול לבן״ בבחירות לכנסת ה-23, שוב לא הצליח להיכנס לכנסת, כיוון שמפלגתו השיגה 33 מנדטים. כאמור - משפרשה ח״כ גרמן, הוא צפוי לתפוס את מקומה ולהישבע אמונים לכנסת ישראל כבר מחר.