השר אוחנה: מעריך שנמשיך בנוהל הפגרה בבתי המשפט כל השבוע

שר המשפטים אמר בריאיון לחדשות 13 כי ההחלטה על החלת הנוהל גם במועד תחילת משפטו של נתניהו - ה-17 במארס, התקבלה בידי הרכב השופטים שעבד באופן עצמאי. ״בכל העולם המדיניות היא להחמיר״

זמן צפייה: 04:54

מגפת הקורונה: שר המשפטים, אמיר אוחנה, אמר היום (ראשון) בריאיון לתוכנית ״שש - אמנון לוי״ כי הוא מעריך שבתי המשפט ימשיכו לעבוד בנוהל פגרה מצומצם למשך כל השבוע, ויבצעו מעצרים ודיונים דחופים בלבד. זאת, במסגרת הניסיונות לצמצם את התפשטות ההדבקה מהנגיף בישראל.

אוחנה אמר כי אמש בשעות הערב, ״התכנסו צוותים מקצועיים במשרד המשפטים, ועל דעתם קיבלו את ההחלטה להחיל את נוהל הפגרה על מערכת בתי המשפט בארץ ליום ה-15 במארס. זאת, כפי שכתבה נשיאת ביהמ״ש העליון במכתבה״.

לכתבות נוספות בנושא >>

אוחנה הכריז על מצב חירום בביהמ"ש – משפט נתניהו עשוי להידחות

ראש הממשלה נתניהו וסביבתו עברו בדיקה לנגיף הקורונה

היועמ"ש: יוטלו הגבלות על האמצעים הטכנולוגיים במאבק בקורונה

שר המשפטים אמיר אוחנה בריאיון לאמנון לוי
שר המשפטים אמיר אוחנה בריאיון לאמנון לוי | צילום: חדשות 13

״אני לא קיבלתי את ההחלטה לגבי ה-17 במארס״

אוחנה הדגיש בריאיון כי את החלת נוהל הפגרה על המועד המקורי בו אמור היה להתקיים הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודחייתו ל-24 במארס, ביצעו ״שופטי ההרכב - מטעמים שלהם ובאופן עצמאי לחלוטין״.

עוד הוסיף השר כי ״אחרי שישיבת הממשלה תסתיים, אני מעריך שנקבל החלטות קשות בנוגע להמשך. טרם התקבלה החלטה סופית, אך לא מן הנמנע שאנו הולכים לקראת החמרה - כמו בכל העולם״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים אמיר אוחנה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים החדש אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

אוחנה סיפר כי ״לפני כשלושה שבועות, איטליה הייתה במצב שאנו היום. אם אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה בעוד שלושה שבועות - עלינו לפעול כך״. השר נשאל ״מדוע העברת מסר להרכב השופטים בשעה אחת בלילה, מה היה דחוף?״ והשיב: ״מה נעשה? נחכה לשש בבוקר? הרי יש עורכי דין שלא ידעו אם להגיע לבית המשפט או לא״. עוד הוסיף אוחנה ותמה: ״האם בני גנץ היה קובע אחרת?״.

השר הוסיף כי ״המתנתי שהיועץ המשפטי לממשלה יאשר את התקנות - ורק לאחר מכן, כשהוא אישר, חתמתי עליהן״. אוחנה נשאל על מועד סיום החלת תקנות מתכונת החירום והשיב: ״אנו נוקטים בפעולות חריפות. גרף התמותה בעולם הוא אקספוננציאלי. אנו באמת עלולים לעמוד בפני משבר רציני. אני קורא לבני גנץ ולחברי המפלגות האחרות להיכנס למטריה תחת נתניהו. אחרי תקופה כזו או אחרת - נוכל להמשיך לריב״.

מוקדם יותר היום אמר אוחנה כי "ההחלטה אמש על מתכונת פגרה ל-24 שעות התקבלה בתיאום עם היועמ"ש ומנהל בתי המשפט, כפי שאישרה היום במכתב הנשיאה חיות", אמר. ״מי שקיבלו את ההחלטה בעניין הדיון של רה"מ, שנקבע ליום ג', הם שופטי ההרכב, בלי שום מעורבות של הדרג הפוליטי״.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תעתור לבג"ץ בשל החלטת השר אוחנה לעכב דיונים בבתי המשפט: "שימוש בתקנות החדשות על מנת לחלץ את נתניהו מהמשפט, היא חמורה ומהווה עליית מדרגה ברמיסת רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל".