היועמ"ש: יוטלו הגבלות על האמצעים הטכנולוגיים במאבק בקורונה

מנדלבליט הודיע כי קבע שורה של הגבלות, ביניהן תקופת הפעלת האמצעים המיוחדים, הפיקוח המשפטי על הסוגיה והשימוש במידע שנאסף. היועץ הדגיש: הטכנולוגיה לא תשמש לאכיפה של הנחיות בידוד

זמן צפייה: 01:22

מגפת הקורונההיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע אמש (שבת) כי לאחר שבחן את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לשימוש באמצעים טכנולוגיים שיסייעו להתמודד עם נגיף הקורונה ולצמצום ומניעת הדבקה נרחבת, הוחלט על מגבלות שונות על האמצעים שיופעלו, לרבות בהיבטים של תקופת הפעלתם, הפיקוח המשפטי על ההפעלה והשימוש הנעשה במידע שנאסף. מנדלבליט הדגיש כי אין כוונה לעשות שימוש באמצעים לצורך אכיפה או ניטור של הנחיות בידוד.

המהלך ייעשה בהסכמה בלבד, אך עדיין נערכים דיונים למקרה שבו חולים מסרבים שפעולה כזו תתצבע על הטלפון האישיש שלהם. על כן, במשרד המשפטים בוחנים את המשמעותיות של פעולה כזו. בהמשך היום תובא חוות הדעת של ניזרי, על מנת להתחיל את השימוש באמצעים הטכנולוגיים ההמיוחדים כמה שיותר מוקדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ללא התקהלות של 10 אנשים, תרבות הפנאי תיעצר: הנהלים החדשים

משרד הבריאות: מניין הנדבקים עלה ל-195; בהם זוג ו-5 ילדיהם

ערוץ הבידוד: יומן וידאו עם הישראלים המבודדים ברחבי העולם

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

ביממה האחרונה נערכו התייעצויות קדחניות בין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז ניזרי, מנדלבליט ובין ראש הממשלה, שביקש להפעיל אמצעים טכנולוגיים מיוחדים שיסייעו לנטר ולמסלול שלהם שבועיים קודם. יש חולים שסירבו לספר וחלקם לא זכרו את מסלולם המלא. כדי לאתר את המסלול ואולי למצוא חולים נוספים שעוד לא אובחנו, ביקש נתניהו להשתמש באמצעים המיוחדים כגון איכון וחדירה לטלפונים סלולריים.

אמש הודיע נתניהו הודיע על הגבלות נוספות כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. בין היתר, נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים. נוסף על כך, החל ממחר, גם הפעילויות בגנים, בפעוטונים, בחינוך המיוחד ובמעונות היום יושבתו, וכל העסקים שקשורים לתרבות הפנאי, בין היתר מרכזי בילוי, מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים וחדרי כושר ייסגרו. השירותים החיוניים יישארו פתוחים.

Israel's Prime Minister Netanyahu Speaks With Cabinet Secretary Mandelblit During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כמו כן, הודיע נתניהו כי ישראל תפעיל אמצעים טכנולוגיים כדי להיאבק בנגיף. בנוסף, הבהיר ראש הממשלה כי לא יהיה מחסור בחנויות מזון, בתי מרקחת, תחנות דלק ובנקים. התחבורה הציבורית לא תוגבל, אך הומלץ להימנע ממנה כמה שאפשר. טרם התקבלה החלטה לגבי הפנימיות. ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והפנימיות הצבאיות יושבתו גם הן. בד בבד, מספר החולים בישראל עלה ל-193.

הסקטור הפרטי לא ייסגר, אך המנכ"לים של כל החברות הונחו לנסות ולצמצם את העבודה במשרד, ולהעביר כמה שיותר עובדים לעבוד מהבית, כדי לדלל את ההתכנסויות במקומות העבודה. על עובדים שיגיעו למקום עבודתם לשבת במרחק של שני מטרים אחד מהשני. ההחלטה בנושא שמורה נכון לעכשיו בידי המנכ"לים. ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל שלא לצאת מהבית שלא לצורך ולהימנע ממגע ציבורי. בסוף הצהרתו, ראש הממשלה קרא שוב להקמת ממשלת חירום לאומית.