ללא התקהלות של 10 אנשים, תרבות הפנאי תיעצר: הנהלים החדשים

ישראל תפעיל אמצעים טכנולוגיים כדי להיאבק בנגיף. גם הגנים יושבתו החל ממחר, עסקים חיוניים יישארו פתוחים, הסקטור הפרטי יפעל. רה"מ קרא לא לצאת מהבית שלא לצורך. "לאמץ שגרת חיים חדשה"

זמן צפייה: 24:29

הקורונה - משבר עולמי: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שבת) על הגבלות נוספות כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. בין היתר, נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים. נוסף על כך, החל ממחר, גם הפעילויות בגנים, בפעוטונים, בחינוך המיוחד ובמעונות היום יושבתו, וכל העסקים שקשורים לתרבות הפנאי, בין היתר מרכזי בילוי, מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים וחדרי כושר ייסגרו. השירותים החיוניים יישארו פתוחים.

כמו כן הודיע נתניהו כי ישראל תפעיל אמצעים טכנולוגיים כדי להיאבק בנגיף. עם זאת, הבהיר ראש הממשלה כי לא יהיה מחסור בחנויות מזון, בתי מרקחת, תחנות דלק ובנקים. התחבורה הציבורית לא תוגבל, אך הומלץ להימנע ממנה כמה שאפשר. טרם התקבלה החלטה לגבי הפנימיות. ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והפנימיות הצבאיות יושבתו גם הן. בד בבד, מספר החולים בישראל עלה ל-193.

הסקטור הפרטי לא ייסגר, אך המנכ"לים של כל החברות הונחו לנסות ולצמצם את העבודה במשרד, ולהעביר כמה שיותר עובדים לעבוד מהבית, כדי לדלל את ההתכנסויות במקומות העבודה. על עובדים שיגיעו למקום עבודתם לשבת במרחק של שני מטרים אחד מהשני. ההחלטה בנושא שמורה נכון לעכשיו בידי המנכ"לים. ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל שלא לצאת מהבית שלא לצורך ולהימנע ממגע ציבורי. כמו כן, קרא שוב להקמת ממשלת חירום לאומית.

לעוד כתבות בנושא:

מסתמן: מסעדות, בתי קפה וקניונים יסגרו, נשקל צמצום תחב"צ

מס' הנדבקים עלה, ישראל בדרך להשבתה במשק • חדשות השבת

מטיילות שנתקעו בהודו בשל הקורונה – חולצו ובדרכן לארץ

בנימין נתניהו בהצהרה על נגיף הקורונה
בנימין נתניהו בהצהרה על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

"הנגיף מחייב את כולנו לאמץ שגרת חיים חדשה", הוסיף ראש הממשלה. "עלינו להגביל את קצב התפשטות הנגיף. אנחנו במלחמה ביעד בלתי נראה, זה תלוי בצעדים של כל אחד מאזרחי ישראל. אנחנו מחויבים לעשות הכול כדי לא להדביק ולא להידבק".

"אנחנו מהמדינות במצב הטוב בעולם. יש תוחלת למאמצים שלנו", אמר נתניהו. "המשמעת שהאזרחים מגלים מיקמה אותנו במצב טוב יותר מרוב מדינות העולם. אנחנו מתייחסים לאירוע הזה כאירוע מתגלגל. אנחנו נערכים תוך כדי תנועה, ולכן כל יום-יומיים אנחנו מביאים החלטות חדשות, כי המצב איננו סטטי. המחלה משתנה ואנחנו לומדים עליה כל הזמן. אנחנו לא יודעים מראש מה יהיה, זה לא 'זבנג וגמרנו'".

טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה
טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה | צילום: חדשות 13

"אנחנו בעיצומו של משבר בין-לאומי. הקרב הוא על בריאות הציבור, יש אלפי מתים בעולם", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו נפעיל את כל המשאבים שעומדים לראשות במדינה".

"אנחנו עובדים במשותף כדי להביא לפגיעה מינימילת במשק, ההחלטות צריכות להיות מושכלות", המשיך נתניהו. "אנחנו חייבים להבין שאנחנו יכולים להיכנס לאירועים בעייתים, יכול להיות רע לפני שיהיה טוב. נצטרך להשקיע כסף גדול ותקציב מיוחד לקורונה, קשה לעשות זאת בממשלת מעבר. קראתי אתמול לממשלת חירום לאומית ואני עושה זאת שוב".