אוחנה הכריז על מצב חירום בביהמ"ש - משפט נתניהו עשוי להידחות

בשל ההגבלות החדשות שהטיל משרד הבריאות, שר המשפטים הודיע כי בתי המשפט יעבדו במתכונת חירום למשך 24 שעות, שצפויה להימשך זמן רב יותר, ולכן הדיון הראשון בעניינו של רה"מ ככל נראה יידחה

זמן צפייה: 04:41

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהומשפטו של ראש הממשלה, שהיה צפוי להתקיים ביום שלישי, עשוי להידחות, בעקבות הכרזתו הלילה (ראשון) של שר המשפטים אמיר אוחנה על מצב חירום במערכת המשפט ל-24 שעות. זאת בשל ההגבלות החדשות שהטיל משרד הבריאות אמש, לאור התפרצות נגיף הקורונה.

עקב העברת בתי המשפט למתכונת חירום, יתקיימו דיונים דחופים בלבד. כאמור, התקנות רק שהחיל שר המשפטים תקפות רק ל-24 שעות, אך צפויות להימשך גם כמה זמן אחר כך. על כן, ככל הנראה שהדיון הראשון בעניינו של נתניהו יידחה לתאריך לא ידוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ללא התקהלות של 10 אנשים, תרבות הפנאי תיעצר: הנהלים החדשים

היועמ"ש: יוטלו הגבלות על האמצעים הטכנולוגים במאבק בקורונה

ערוץ הבידוד: יומן וידאו עם הישראלים המבודדים ברחבי העולם

שר המשפטים אמיר אוחנה וראש הממשלה בנימין נתניהו
שר המשפטים אמיר אוחנה וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, השר אוחנה הודיע על מצב חירום מיוחד בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל ל-24 השעות הקרובות. בתקופה זו יתקיימו דיונים רק בענייני מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד וסעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים.

בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשתם של פרקליטי נתניהו לדחות את פתיחת משפטו לחדשו מאי, וקבע כי דיון ההקראה ייערך כמתוכנן ביום שלישי. השופטת רבקה פרידמן פלדמן, דחתה את הבקשה, נימקה את ההחלטה וכתבה כי "תשובת הנאשמים לא מתבקשת בשלב זה - דחיית הדיון אינה מוצדקת". כמו כן, פרקליטיו אף ביקשו כי נתניהו לא יצטרך להיות נוכח בבית המשפט, משום שלטענתם, מדובר בדיון טכני בלבד.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בסביבת ראש הממשלה לא אהבו את החלטת השופטים לדחות את הבקשה, ולמעשה העבירו מסר שלא יהיו דחיות. פרקליטיהם של נתניהו ושל הנאשמים האחרים מתכננים לבקש דחייה של חצי שנה לדיון הבא. הם טוענים כי רק עכשיו קיבלו את החומרים, ועליהם ללמוד אותם במשך חודשים ארוכים.