נשקלת הכרזה על משק לשעת חירום וצמצום התחבורה הציבורית

רה"מ בוחן אם להודיע על החמרה נוספת בהגבלות בשל התפשטות הקורונה, לפיהן יוגבל אישור העבודה ל-30% נוכחות – או עד 8 עובדים. בכירים במשק לאוצר: "בטלו ההגבלה ונימנע מפיטורים לפני פסח"

זמן צפייה: 02:11

נגיף הקורונה: בשעות אלו נשקלת החמרה נוספת בהגבלות בשל התפשטות הקורונה, וראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן אם להכריז הערב (ראשון) על נהלי משק לשעת חריום, וכן צמצום עד ביטול התחבורה הציבורית, והגבלת מקומות עבודה ל-30% נוכחות או עד שמונה עובדים.

בכירים במגזר הפרטי קיימו הערב פגישות במשרד האוצר, במטרה לבטל את ההגבלה הצפויה על מקומות העבודה. בין השאר, הציעו כל הארגונים הכלכליים להימנע לחלוטין מפיטורים עד אחרי פסח, ולהסתפק ביציאה לחופשה ללא תשלום. זאת בתנאי שהאוצר יקצה שלושה מיליארד שקלם לעסקים במצוקה, ידחה את תשלום המע"מ והביטוח הלאומי לעצמאים בחודש לפחות ויבטל את חובות הארנונה לעסקים קטנים בסגירה.

בתוך כך, פיקוד העורף פתח היום מוקד מידע משותף למד"א ולצה"ל, שיתגבר את המענה לציבור בכל הקשור לנגיף הקורונה. כמאה אנשי מילואים מאיישים את המוקד. המוקד מיועד למי שנמצא בבידוד ביתי ופיתח תסמינים דוגמת חום מעל 38 מעלות, שיעול או קשיי נשימה. ניתן לפנות באמצעות חיוג לקו הקבוע של מד״א שמספרו 101. המוקד מאויש 24 שעות ביממה על ידי אנשי מד״א ואנשי פיקוד העורף בסדיר ובמילואים.

עוד בחדשות 13:

המתווה המסתמן: שב"כ יאכן אזרחים, משרד הבריאות יצור עמם קשר

נלחמים בקורונה: צה"ל גייס 100 אנשי מילואים למוקד מידע • צפו

זינוק במספר המתים באיראן; צרפת תגביל את התחבורה הציבורית

מוקד מידע משותף למגן דוד אדום ולפיקוד העורף
מוקד מידע משותף למגן דוד אדום ולפיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום התעוררה מחלוקת בין שרי הממשלה, לגבי האפשרות לשימוש באיכונים סלולריים על ידי שירות הביטחון הכללי כדי לאתר אנשים שיש חשש שנדבקו בקורונה. שרים שהשתתפו בישיבה ציינו כי השרים סמוטריץ', ארדן, אוחנה וחוטובלי הביעו חשש מהמהלך וציינו כי עלול להיות שימוש לרעה בנתונים ודליפת מידע אישי של אזרחים.

בשעות אלה עובד צוות שרים בהשתתפות ארדן, סמטוריץ', אוחנה ואלקין שמנסח את ההחלטה הסופית יחד עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי ומגדיר את ההגבלות שיוטלו על השב"כ ואת הסמכויות שיינתנו לשב"כ לצורך איתור חולי קורונה חשודים.

ישיבת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה
ישיבת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

אחד משרי הממשלה ציין כי המתווה המסתמן הינו שמשטרת ישראל תהיה אחראית על איכון של חולי קורונה כדי לוודא שהפרטים שמסרו לאנשי משרד הבריאות לגבי מיקומם בימים שלפני היו נכונים. המשטרה כבר איכנה לאחור חולים בקורונה לבקשת משרד הבריאות לפי החוק הקיים כאשר היה חשד שאינם דוברי אמת.

לפי המתווה החדש שב"כ יהיה אחראי על איתור אנשים שנחשפו לחולי קורונה וקיים חשש שנדבקו. השב"כ יבדוק לאחור באמצעות איכונים סלולריים אילו מכשירי טלפון היו בסביבתם של חולי קורונה בתקופה הרלוונטית. אל המכשירים שיאותרו יישלחו הודעות SMS בהם יתבקשו בעלי המכשירים להיכנס לבידוד.