הממשלה אישרה את התקנות המאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה

שרי הממשלה אישרו לשב"כ לאכן את מיקומי חולים, חשודים שנדבקו ואזרחים בסביבתם, ואת מיקומיהם ב-14 הימים שקדמו לכך. הנתונים יעברו למשרד הבריאות, שישלח מסרון לאנשים הרלוונטיים

זמן צפייה: 03:24

שרי הממשלה אישרו הערב (ראשון) פה אחד את התקנות שמאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה, אזרחים שחשודים כי נדבקו בקורונה ואזרחים ששהו בסביבתם.

השב"כ יאכן את המיקומים של אותם אנשים ואת נתיב התנועה שלהם ב-14 הימים שקדמו לכך. בהחלטת הממשלה נכתב כי השב"כ יוסמך אך ורק לצורך ההתמודדות עם הקורונה ורק לפרק זמן של 30 יום, בסיומם יימחקו כל הנתונים שנאספו.

לכתבות נוספות בנושא:

נשקלת הכרזה על משק לשעת חירום וצמצום התחבורה הציבורית

המתווה המסתמן: שב"כ יאכן אזרחים, משרד הבריאות יצור עמם קשר

אוחנה: הדרג הפוליטי לא התערב בהחלטה לדחות את משפט נתניהו

ישיבת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה
ישיבת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

הנתונים יועברו למנכ"ל משרד הבריאות ולאחראית על בריאות הציבור במשרד הבריאות שיהיו אחראים על שליחת הודעות SMS לכל האזרחים הרלוונטיים עם הנחיה להיכנס לבידוד. בהחלטת הממשלה נכתב כי חל איסור מוחלט על כל רשות מרשויות המדינה לעשות במידע שימוש וכי כל שימוש אחר במידע מלבד ההתמודדות עם משבר הקורונה יהיה עבירה פלילית. בהחלטת הממשלה נכתב כי לשב"כ לא יהיה חלק באכיפה או ניטור של חייבים בבידוד.

במהלך ישיבת הממשלה היום התעוררה מחלוקת בין השרים לגבי האפשרות לשימוש באיכונים סלולריים ע"י שירות הביטחון הכללי כדי לאתר אנשים שיש חשש שנדבקו בקורונה. שרים שהשתתפו בישיבה ציינו כי השרים סמוטריץ', ארדן, אוחנה וחוטובלי הביעו חשש מהמהלך וציינו כי עלול להיות שימוש לרעה בנתונים ודליפת מידע אישי של אזרחים.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אחד משרי הממשלה ציין כי המתווה המסתמן הינו שמשטרת ישראל תהיה אחראית על איכון של חולי קורונה כדי לוודא שהפרטים שמסרו לאנשי משרד הבריאות לגבי מיקומם בימים שלפני היו נכונים. המשטרה כבר איכנה לאחור חולים בקורונה לבקשת משרד הבריאות לפי החוק הקיים כאשר היה חשד שאינם דוברי אמת.

לפי המתווה החדש השב"כ יהיה אחראי על איתור אנשים שנחשפו לחולי קורונה וקיים חשש שנדבקו. השב"כ יבדוק לאחור באמצעות איכונים סלולריים אילו מכשירי טלפון היו בסביבתם של חולי קורונה בתקופה הרלוונטית. אל המכשירים שיאותרו יישלחו הודעות SMS בהם יתבקשו בעלי המכשירים להיכנס לבידוד.

"כאשר יהיו מספרים גדולים של חולים אי אפשר יהיה לדבר עם כל אחד ולסמוך על כך שכל חולה יזכור כל מקום שהיה בו בשבועיים האחרונים", אמר שר שהשתתף בישיבה.