אוחנה: הדרג הפוליטי לא התערב בהחלטה לדחות את משפט נתניהו

שר המשפטים טען כי דחיית משפטו של רה"מ ל-24 במאי, בשל הנחיות ההתקהלות החדשות, התקבלה על ידי שופטי ההרכב, "בלי שום מעורבות של הדרג הפוליטי"

זמן צפייה: 00:21

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר היום (ראשון) כי ההחלטה לדחות את משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התבצעה על ידי הדרג הפוליטי. "ההחלטה אמש על מתכונת פגרה ל-24 שעות התקבלה בתיאום עם היועמ"ש ומנהל בתי המשפט, כפי שאישרה היום במכתב הנשיאה חיות", אמר. מי שקיבלו את ההחלטה בעניינו של רה"מ – שנקבע ליום ג' – הם שופטי ההרכב, בלי שום מעורבות של הדרג הפוליטי".

 


כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע על דחיית פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ל-24 במאי, בשל התפשטות נגיף הקורונה. נוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות והעברת עבודת בתי המשפט למתכונת חירום, המשפט שהיה אמור להיפתח מחרתיים - נדחה ביותר מחודשיים.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תעתור לבג"ץ בשל החלטת השר אוחנה לעכב דיונים בבתי המשפט: "שימוש בתקנות החדשות על מנת לחלץ את נתניהו מהמשפט, היא חמורה ומהווה עליית מדרגה ברמיסת רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל".

הלילה הכריז אוחנה על מצב חירום במערכת המשפט ל-24 שעות. זאת, בשל ההגבלות החדשות שהטיל משרד הבריאות אמש, לאור התפרצות נגיף הקורונה.

עקב העברת בתי המשפט למתכונת חירום, יתקיימו דיונים דחופים בלבד. כאמור, התקנות רק שהחיל שר המשפטים תקפות רק ל-24 שעות, אך צפויות להימשך גם כמה זמן אחר כך. בתקופה זו יתקיימו דיונים רק בענייני מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד וסעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים.