"הכול הלך, צריך להתחיל חיים מחדש": תושבי הדרום על נזקי הסערה

עקב כמויות הגשם יוצאות הדופן, שלא נראו באזור שנים ארוכות, הוצפו במועצה האזורית באר טוביה יותר מ-150 בתים - ומשפחות רבות נותרו ללא קורת גג. "לא ידעתי מה לעשות, איך לחלץ את הילדים"

זמן צפייה: 03:41

חורף קטלני: בדרום הארץ נרשמו ממצאים יוצאי דופן של כמויות גשמים שלא נראו שנים ארוכות באזור. ביממה האחרונה במושבים גבעתי ואמונים במועצה האזורית באר טוביה הוצפו יותר מ-150 בתים ומשקים. לאורך כל היום פעלו בניסיון לשאוב את כמויות המים האדירות מהבתים ובמקביל ניסו לאתר מקומות מגורים למשפחות שנותרו בלי קורת גג. "אין מה להציל, הכל הלך - ספות, מקררים, תנור, מטבח חדש", סיפרה רינת סרור, תושבת גבעתי, לחדשות 13.

בשורה התחתונה, הרשויות פשוט לא נערכו למרות ההתרעות הרבות בנוגע לסופה המתקרבת. "אין לאן לחזור פה, זה פשוט להוריד את הבית ולהתחיל חיים חדשים", הוסיפה סרור.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

40 אלף תביעות וכמיליארד ש"ח: מי ישלם על נזקי הסופה הקשה?

נערכים לסופה נוספת: המשטרה מתגברת כוחות, חשש משיטפונות

הסערה מתחזקת: תושבי נהריה הונחו להישאר בבתים; הצפות גם בחיפה

לידור שושנה, שביתה במושב גבעתי הוצף
לידור שושנה, שביתה במושב גבעתי הוצף | צילום: החדשות 13

אתמול תועד חילוצה של לידור שושנה, עם ילדיה, אחד בן ארבעה חודשים ואחד בן שנתיים, מביתם שהוצף. "את נמצאת בסיטואציה כזאת עם שני תינוקות קטנים ולבד. אני לא ידעתי מה לעשות, איך לחלץ אותם החוצה".

לצד הכאב על הנזק לרכוש, היו גם רגעים שחיממו את הלב. אחת המתנדבות, שהגיעה לשושנה עם שקיות עמוסות בכל טוב, אמרה: "הבאנו כל מה שהיה בבתים של אנשים שהחלטנו שיכול לעזור". שושנה, שנשארה כמעט בלי כלום ובעקבות פוסט שפורסם בפייסבוק, קיבלה מעשרות אנשים מוצרי מזון, בגדי תינוקות, שמיכות ובגדים. "זה לא מובן מאליו שככה עוזרים", אמרה.