40 אלף תביעות וכמיליארד ש"ח: מי ישלם על נזקי הסופה הקשה?

חברות הביטוח סופגות בימים אלה הפסדים משמעותיים מאוד, עקב החורף הקטלני שפקד את ישראל, והחליטו לפתוח קו מיוחד שידריך את הלקוחות כיצד לממש את זכויותיהם - ולקבל את כספם

זמן צפייה: 02:07

חורף קטלני: בענף הביטוח מתקשים לזכור מתי נזקי מזג האוויר הובילו להפסדים משמעותיים כל כך עבור חברות הביטוח. החל מסוף השבוע האחרון, שבו התחולל הסיבוב הראשון  של הסערה, הוגשו לא פחות מ-40 אלף תביעות בסכום מצטבר של יותר ממיליארד שקלים, שיתחלק בין החברות השונות.

מלשכת סוכני הביטוח נמסר כי החל מהיום (חמישי) ייפתח החל קו מיוחד שידריך את הלקוחות כיצד לממש את זכויותיהם, ולקבל את כספם בעקבות הנזקים הקשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נערכים לסופה נוספת: המשטרה מתגברת כוחות, חשש משיטפונות

מזג האוויר: הסופה תיפסק ותורגש עלייה בטמפרטורות

"המעלית נתקעה, יש בה אנשים": השיחה שבסופה סווג האסון – כטעות

רחובות נהריה
רחובות נהריה | צילום: אורן גוזלן

רוב הסכום בתביעות שהתקבלו בחברות הביטוח השונות מגיע מטביעת כלי רכב - מה שמכוסה על ידי הביטוח המקיף. מדובר במכוניות ששקעו בבורות או כבישים ספוגי מים. כמו כן, כ-300 מיליון שקלים מגיעים מתביעות בנושא הצפת דירות. לאחר מכן ניתן למצוא נזקים שנגמרו לבתי עסק, וכן לענף החקלאות, שנאמד בעוד עשרות מיליוני שקלים.

נוסף לאלה, ישנם גם נזקים שלא מכוסים על ידי חברות הביטוח, בהם ניתן למצוא עובדים שלא הצליחו להגיע למקומות העבודה, וכן עסקים שמחזור הפעילות שלהם ירד או נפגע בצורה משמעותית.

התשלומים הרבים, בהם גם אלה הצפויים להתבצע בעקבות המשך הסופה בסוף השבוע הקרוב, יגרמו לכך שחברות הביטוח יגלגלו את העלות על הלקוחות ויעלו את הפרמיות. כלומר, צפויה התייקרות של ביטוחי הרכב החל מ-2021.