נערכים לסופה נוספת: המשטרה מתגברת כוחות, חשש משיטפונות

החל ממחר צפויה מערכת חורפית סוערת שתשפיע על רוב חלקי הארץ, ותכלול משקעים משמעותיים שעלולים לגרום להצפות. המשרד להגנת הסביבה מזהיר מפני זיהום אוויר גבוה וחברת החשמל הכריזה על כוננות

זמן צפייה: 06:09

החל ממחר (רביעי) צפויה מערכת חורפית סוערת שתשפיע על רוב אזורי הארץ. מזג האוויר צפוי להיות גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, וקיים חשש מהצפות ושיטפונות מקומיים, בעיקר באזור הצפון ובמרכז הארץ.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב עם כוחות החירום וההצלה, לבחינת מוכנות הכוחות לקראת מזג האוויר הסוער. בהערכת המצב השתתפו מ"מ מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, מ"מ נציב בתי הסוהר ופיקוד המשטרה וגורמים נוספים.

השר הדגיש כי המשימה המרכזית היא מניעת אובדן חיי אדם, הנחה לאייש באופן מלא את כל מוקדי החירום הטלפוניים, למפות את כל הכבישים וצירי התנועה שיש סכנה להצפתם, לתגבר את צוותי הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ולהקצות מסוקי משטרה.

עוד בחדשות 13:

בעקבות ההצפות: גבר נסחף עם רכבו בשיטפון בבנימינה – ונהרג

בתום שעות של חיפושים: אותרה גופת הגבר שנסחף ליד זכרון יעקב

לפני האסון במעלית: הוועד הורה שלא לשבץ כבאים במוקדי החירום

66irif
הצפות ביפו | צילום: חדשות 13

המשטרה הודיעה על תגבור כוחותיה לקראת הסערה הצפויה. מוקדי החירום יתוגברו, ושוטרים ייפרסו במוקדים שונים במטרה לטפל בנקי מזג האוויר. יחידות החילוץ ייערכו לאיתור נעדרים במידת הצורך. המשטרה ממליצה לציבור להימנע מלהגיע לאזורים שעלולים להיות מוצפים, ונערכת לקראת שיבושי תנועה צפויים.

המשרד להגנת הסביבה מתריע מפני זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד שישרור בכל חלקי הארץ החל מהשעות הקרובות, בשל סופות אבק המגיעות לאזורנו מצפון אפריקה. היות שכך, ממליץ המשרד על צמצום פעילות גופנית מאומצת בחוץ. שיפור באיכות האוויר צפוי היום במהלך הלילה בצפון הארץ, עם התחלת הגשמים. מחר יחול שיפור הדרגתי באיכות האוויר ביתר אזורי הארץ.

בחברת החשמל נערכים גם כן לקראת התחדשות הסופה והכריזו על מצב כוננות. צוותי העבודה בשטח תוגברו וערוכים לטיפול בכל נזק והפרעה באספקת החשמל, ומרכזי השירות 103 תוגברו למתן מענה.

זירת האירוע שבו גבר נסחף ומת בבנימינה
זירת האירוע שבו גבר נסחף ומת בבנימינה | צילום: חדשות 13

הסופה צפויה להתחדש אחרי ימים ספורים של רגיעה במזג האוויר הסוער, ששרר בסוף השבוע האחרון ובתחילת השבוע. אתמול בבוקר צוות מגן אדוד אדום איתר את גופת עלי אגבאריה תושב ערערה, ברכב שנמצא בסחף סמוך לגבעת ניל"י באזור זיכרון יעקב, במסגרת החיפושים אחריו מאז שנעדר לאחר שנסחף בהצפה.

יום קודם לכן, נהרג ערן הרנשטט, בן 71 תושב בנימינה, לאחר שנסחף בהצפות בעיר ונלכד במכוניתו. הרנשטט נלכד ברכב בתוך מעבר תת קרקעי בעיר. צוותי כיבוי והצלה החלו בנסיונות חילוץ, ביצעו הנפה של הרכב, העמידו אותו על הגלגלים וביצעו סריקה נוספת לשלילת לכודים נוספים. הגבר חולץ על ידי הכוחות כשהוא מחוסר הכרה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.