הסערה מתחזקת: תושבי נהריה הונחו להישאר בבתים; הצפות גם בחיפה

בעקבות הגשמים הכבדים, כבישים רבים בצפון נסגרו לתנועה. כמו כן, שיבושים נרשמו בתנועת הרכבות. כמה בתי ספר במועצה האזורית גולן הודיעו על ביטול הלימודים. אתר החרמון נסגר למבקרים

זמן צפייה: 01:17

אחרי יומיים של הפוגה, מזג האוויר הסוער שב היום (רביעי) ובצפון הארץ כבר החלו לרדת משקעים כבדים. בחיפה נמדדו קרוב בין 60-55 מ"מ של גשם מאז הבוקר, כמות גבוהה מאוד ביחס לפרק הזמן הקצר, שגרמה להצפות כבדות במספר איזורים בעיר. בשל החמרה במזג האוויר עיריית נהריה הנחתה את התושבים לא לצאת מהבתים. ישנה חסימה של רחובות רבים בעיר וצוותי העירייה בשיתוף כוחות הביטחון וההצלה פועלים בשטח.

בשבי ציון שבגליל המערבי נמדדו 80 מ"מ של גשם, 60 מ"מ באילון, 47 מ"מ בחורשים, 41 מ"מ בצפת ו-37 מ"מ במרום גולן. בירכא, רכב נסחף בשיטפון נחל עין מג'נונה וחולץ על ידי צוות מד"א. בן ה-40 נלכד על גג רכבו וחולץ כשמצבו יציב והוא לא נזקק לפינוי לבית החולים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-0801201558' autoplay='0' credit='דוברות מד"א' desc='נסחף בשיטפון נחל עין מג′נונה בירכא' kid='1_dljvb1aq' duration='93'']

תלמידי בית ספר אביטל במרום גולן מפונים בעקבות מזג האוויר
תלמידי בית ספר אביטל במרום גולן מפונים בעקבות מזג האוויר | צילום: גלעד שושן, חדשות 13

בעקבות הגשמים העזים, הוצפו קטעים בכביש 87 סמוך לצומת הטבחה ולצומת כפר נחום בצפון הכנרת. העירייה הנחתה את התושבים לא להגיע עם הרכבים לכבישים שיש עליהם זרימה של מים. כמו כן, הוצפה מסילת הרכבת במספר מוקדים באיזור תחנת חיפה מרכז השמונה ונגרמו שיבושים. במועצה האזורית גולן הודיעו על ביטול לימודים בכמה בתי ספר באופן מיידי. הילדים יצאו מבתי הספר בהסעות מסודרות אל יישובי האזור וייקלטו על ידי המערכות הבלתי פורמליות ביישובים.

בשל ההצפות, רחובות וצמתים רבים נחסמו לתנועה, בהם צומת גולני , צומת הצ' פוסט לכיוון לחפה, צומת אלוני לכיוון צומת נשרים, ועומסים חריגים נרשמו באיזור. כביש 89 מצומת מירון לעין זיתים נחסם לתנועה בשני הכיוונים. כביש 4, מצומת עכו לכיוון צפון, חסום לתנועה וכביש 22, ממחלף ידין לכיוון חיפה, נחסם. בכביש 85 יש עומס תנועה מצומת כרמיאל מזרח לכיוון מערב, בעקבות הצפה על הנתיב השמאלי.

קפה בורדו נהריה מוצף בעקבות מזג האוויר
קפה בורדו נהריה מוצף בעקבות מזג האוויר | צילום: אורן גוזלן

בחוף שמן שבחיפה צוות מד"א חילץ אישה בהיריון עם צירי לידה שנתקעה ברכה כשעה ארוכה סמוך לשלולית גדולה באזור. האישה נתקעה עם רכבה בפקק עקב הצפה ושלולית גדולה. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיע למקום בג'יפבולנס 4×4, חיל. את האישה ופינה אותה לחדר הלידה בבי"ח רמב"ם.

כמו כן, נחסמו לתנועת רכב מספר רחובות בחיפה ובקריות. שלג יורד בחרמון ובצפון רמת הגולן. הרכבת שיצאה בתשע בבוקר מנהריה דרך תחנות חיפה ותל אביב למודיעין מרכז הורידה את הנוסעים בשל הצפת המסילה אחרי תחנת לב המפרץ, אין צפי כרגע לחידוש תנועת הרכבת בציר. לפי שעה, רכבות בקווים חיפה-כרמיאל; חיפה-בית שאן; באר שבע-נהריה ומודיעין-נהריה, תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מכיוון דרום בתחנת חיפה מרכז השמונה. 40 ילדים הוצאו מבית הספר בשל הצפה בכיתה בשכונת ויז׳ניץ בחיפה. אין דיווח על נפגעים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-5080120159' autoplay='0' credit='אושרי שלוש' desc='הצפות בנהריה' kid='' duration='0'']

כאמור, בחיפה ובקריות נחסמו לתנועת כלי רכב מספר רחובות בשל ההצפות: רחוב לוחמי הגטאות, צומת גלמה לכוון רכסים, מחבר חלוצי התעשייה, מעבר כפר חסידים, רחוב יוספטל קריית ים, רחובות קרן היסוד ושבטי ישראל בקריית ביאליק. בחיפה נחסמו גם רחוב בר יהודה בשני הכיוונים, צומת חטיבת גולני חסומה וחוף שמן הוצף.

דרך בר יהודה-נשר
דרך בר יהודה-נשר | צילום: עיריית נשר

בחרמון יורדים שלגים כבדים כאשר 10 ס"מ של שלג נוספו במפלס התחתון במהלך הלילה והאתר נסגר. עדכונים לגבי פתיחה מחודש יימסרו בהמשך. שלג החל לרדת גם בצפון רמת הגולן. עד כה דווח בתחנה איזורית חיפה על מספר אירועים: ילד נתקע ברכב ברחוב יגאל ידין, הצפה בשדרות ההגנה סמוך לממגורת דגון - אנשים לכודים, אנשים לכודים בהצפה בדרך העצמאות וכמו כן גם בחיים וייצמן בהדר.

מכבאות חיפה נמסר כי חדר המבצעים המתוגבר נותן מענה לקריאות וכל צוותי הכיבוי של המשמרת נמצאים מחוץ לתחנה ועונים לקריאות הרבות. ממלא מקום מפקד התחנה סגן טפסר יצחק סוויסה בוחן אפשרות לבקשת סיוע מחוזי מתחנות חדרה וזבולון. מעיריית עכו נמסר כי נסגר חניון החפיר בעכו העתיקה. ההחניה תתאפשר בחניון האקליפטוסים ובחניון אלמנארה.

ברשות הכינרת דווקא מברכים על אירועי הגשם הנוספים, ומקווים לעוד עלייה במפלס, שעלה מאמש רק ב ס"מ אחד אך לאור הגשמים הרבים בוודאי ימשיך לעלות לאורך היום. המפלס עומד כעת על 211.33-, הקו האדום העליון 208.80- וחסרים עוד 2.53 מטרים לקו אדום עליון.

אתר החרמון
אתר החרמון | צילום: אתר החרמון

מקו חדרה וצפונה, יורדים גשמים מלווים בברקים וברעמים, ובמרכז ובדרום מנשבות רוחות עזות ואובך. במהלך היום, לקראת אחר הצהריים, הסערה תתפשט גם למרכז. בערב כבר יהיה גשום וסוער ברוב האזורים. סכנת הצפות חמורה.

בערב ובלילה יהיה גשום וסוער ברוב אזורי הארץ וקיים חשש חמור מפני הצפות במקומות הנמוכים ושיטפונות בנחלים. בחרמון ובצפון הגולן ירד שלג וייתכן שלג גם בפסגות הרי הגליל. בתוך כך, מפלס הכינרת עלה בסנטימטר ביממה האחרונה.

רחוב חביבה רייך בחיפה מוצף
רחוב חביבה רייך בחיפה מוצף | צילום: צילום איחוד הצלה

הסערה תימשך גם ביום חמישי ויהיה גשום, סוער וקר מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, עם חשש חמור מפני הצפות ושיטפונות. בחרמון ירד שלג כבד. בשישי הרוחות ייחלשו אך יוסיף לרדת גשם מדי פעם ברוב אזורי הארץ. הטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מאוד. בשבת עדיין ייתכן גשם מקומי במרכז ובדרום ויוסיף להיות קר מהממוצע.

כלקח מהאסון שאירע ביום שבת במעלית בתל אביב, שבו נספו בני הזוג דין שושני וסתיו הררי, הוחלט במערך הכבאות לתגבר את הכוחות במוקדי הטלפונים ובשטח. במקביל, אחת התחנות הגדולות בארץ שלחה מכתב למפקד שירותי הכבאות בו היא מתריעה על כך שהכבאים לא עשו אימונים כל השנה.