"אני עושה איתו הכול": כיצד שינה האייפון את חיינו לבלי הכר?

כאשר סטיב ג'ובס השיק את הטלפון החכם הראשון, הנוכחים שבאולם התקשו להבין את מה שהתרחש על הבמה. מאז המכשיר גילה לעולם אין ספור יישומונים, ולישראלים - את הוואטסאפ • פרויקט של פעם בעשור

זמן צפייה: 10:06

הרגע המכונן של המכשיר ששינה את העשור הזה היה ב-2007 כשסטיב ג'ובס עלה על הבמה בקליפורניה למסיבת עיתונאים היסטורית. בשנים האלה כשלכולם כבר היו מחשבים עם חיבור לאינטרנט ואפילו נגני מוזיקה, נראה היה שהכול כבר הומצא – אבל אפילו לנוכחים שבאולם בסן פרנסיסקו, נדרש רגע כדי להבין את מה שהתרחש על הבמה.

חודשים יעברו – עד שהאייפון הגיע לחנויות ואל הציבור שהשתוקק לגעת בו. בתוך שנתיים פחות או יותר הוא יגדיר מחדש את המושג "טלפון חכם" ואת החיים על פני הכדור הארץ. כך התחיל לו "העשור של האייפון". לאט לאט המכשיר הזה לא רק הרחיק אותנו מהמחשב האישי אלא גם "הרג" מכשירים והפך אותם ליישומונים בגודל אצבע: המחברות, הרדיו, המצלמה ואפילו ה-GPS הפכו לריבוע קטן על המסך. וריבוע אחד – הווטסאפ, ישנה את האופן שבו מתנהלים החיים בעולם ובעיקר בישראל. "אני עושה הכול עם האייפון", סיפר אחד המשתמשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מחקר: עלייה חדה במספר הפציעות הנגרמות משימוש בסלולרי בהליכה

"האמן הרעב": אכל בתערוכה בננה – בשווי 120 אלף דולר • צפו

"אל תפסיקו לחלום": להקת שלווה הופיעה מול הנשיא טראמפ

סטיב ג'ובס מציג את האייפון הרביעי
סטיב ג'ובס מציג את האייפון הרביעי | צילום: GettyImages

כשל-88 אחוזים מהישראלים יש טלפונים חכמים, על פי הסקרים – 97 אחוזים מהם משתמשים בווטאספ, היישומון שמחק, בעיקר בישראל, את המסרון, והכניס את כולנו לרשימה בלתי נגמרת של קבוצות. הודעת ווטסאפ אנחנו מרגישים נוח לשלוח בכל שעה ביום, ואנחנו לא רק שולחים את המסר שלנו, אנחנו גם רואים אם הנמען או הנמענת היו מחוברים, אם הם מקלידים ואוי ואבוי להם אם הם מתעלמים.

הטלפון החכם היה ועודנו הגשר שלנו לקידמה: הוא זירז אבחנות של רופאים, גרם לכך שכמעט אף פעם לא נלך לאיבוד, הוא סייע לנו לתקשר בשעת חירום ועזר לנו לתחזק קשרים בשיחות וידיאו עם אנשים מעבר לים – כל הדברים האלה שהיום הם בגדר מובן מאליו, היו עד לפני כמה שנים בעיות של ממש. בסיומו של עשור - הטלפונים החכמים מחפשים את השלב הבא שלהם: הם פונים לעולם הרפואי, מחליפים לאט-לאט את הכסף ואת אמצעי התשלום ומוסיפים לעצמם עוד ועוד חיישנים שעדיין לא לגמרי ברור איך הם ישמשו אותנו.