"אל תפסיקו לחלום": להקת שלווה הופיעה מול הנשיא טראמפ

הלהקה כבשה את בימת ה-IAC, וריגשה את אלפי הנוכחים בקהל, בהם גם נשיא ארה"ב; טראמפ: "מעוררי השראה" • בהמשך אמר: "ג'ארד קושנר רוצה להשיג שלום, אבל אם הוא לא ישיג זאת - איש לא ישיג"

זמן צפייה: 02:34

להקת שלווה הופיעה הלילה (ראשון) בכנס השנתי של ארגון IAC, שהתקיים בהוליווד שבדרום פלורידה, מול אלפי בני אדם, וכן מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בטרם החלה ההופעה, אמרה הסולנית דינה סמטה כי "חלמנו יחד והנה אנחנו על הבמה הכי גדולה שיכולנו לדמיין. אל תפסיקו לחלום", הוסיפה סמטה, "לא משנה מה אנשים אומרים".

"אני רוצה להוקיר את להקת שלווה על הופעה מדהימה", אמר הנשיא לפני שחיבק את חברי הלהקה, "זה היה מדהים, מיליוני אנשים צפו בכם. אתם מעוררי השראה".

את ארגון IAC מממן שלדון אדלסון, שתרם ועדיין תורם רבות לטראמפ, והלילה זו הייתה הפעם הראשונה שבה נאם טראמפ בפני פורום ישראלי-אמריקני. כאשר הנשיא נכנס לאולם, הקהל הריע וקרא "רוצים ארבע שנים נוספות". עם זאת, רוב הנוכחים באולם אינם מייצגים את יהדות ארצות הברית, ולפחות 80 אחוזים מהם מתנגדים לנשיא המכהן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איך להפוך לכוכב אינסטגרם – בעזרת אושיות הרשת המובילות בארץ

בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

"פחד יום-יומי": באמצע אירוע של בני עקיבא – רקטות על שדרות

בתוך כך, בנאומו אמר טראמפ כי הוא "אוהב עסקאות. העסקה הקשה ביותר להשגה היא שלום בין ישראל לפלסטינים. ג'ארד קושנר רוצה להשיג שלום, אבל אם הוא לא ישיג זאת - איש לא ישיג". לדבריו, "לא היה לישראל ידיד טוב ממני בבית הלבן. לא כמו פוליטיקאים אחרים - אני קיימתי את ההבטחה שלי ופתחנו את השגרירות בירושלים".

בהמשך, פנה לאנשי העסקים שנכחו בכנס, וטען: "אני מכיר אתכם, אתם אנשי נדל"ן ולא תצביעו לאליזבת וורן - פוקהונטס, זאת למרות שתמכתם בה בעבר. אתם תהפכו לתומכים הכי גדולים שלי. אם תצביעו לה, תאבדו את העסקים שלכם בתוך כ-15 דקות". לפי טראמפ, רבים מהנוכחים באולם הצביעו עבור הממשל הקודם, ויום אחד הם יצטרכו להסביר זאת, משום ש"הממשל הקודם לא אהב את ישראל, אמח חושב. יש יהודים שלא אוהבים את ישראל מספיק ואתם יודעים זאת. אני אוהב אותה", אמר.

הנשיא דונלד טראמפ בוועידת iac
הנשיא דונלד טראמפ בוועידת iac | צילום: iac

"כדי לתמוך בביטחון ישראל, הכרתי בריבונות שלה ברמת הגולן. נשיאים רבים לפניי דיברו על זה - אבל רק אני עשיתי. שאלתי את שלדון 'מה יותר גדול - ההכרה בירושלים או הגולן'? הוא אמר 'לא ולא. הדבר הכי טוב שעשית היה שביטלת את הסכם הגרעין הנוראי של אובמה עם איראן'", סיפר טראמפ, והצהיר: "לא נאפשר להם נשק גרעיני, אבל אולי נוכל להגיע איתם לעסקה".

"הממשל שלי הבהיר שארה"ב תומכת בזכותה המוחלטת של ישראל להגנה עצמית, וקוראת להחזרת השבויים הישראליים והגופות המוחזקות בידי חמאס", הוסיף הנשיא. "האנטישמיות גרמה לאורך ההיסטוריה כאב רב. הממשל שלי מחויב למלחמה באנטישמיות. נשתמש בכל נשק אפשרי שבידנו כדי להילחם בכל. אנו מגנים את ארגון ה-BDS. ההתנחלויות אינן בניגוד לחוק הבין-לאומי".

אהרן קיאק, לשעבר ראש המועצה היהודית-דמוקרטית הלאומית, הגיב לנאומו של טראמפ ואמר: "ההתעקשות של טראמפ על שימוש בשפה אנטישמית בזמן נאום בפני קהל יהודי היא מסוכנת וצריכה להדאיג את כל חברי הקהילה היהודית – גם יהודים רפובליקנים. לא רק שטראמפ טועה, המסרים שלו שהיהודים הם 'אחר' עלולים לגרום לאלימות פיזית מידי חלק מתומכיו. אנחנו יכולים שלא להסכים על מדיניות ארצות הברית במזרח התיכון, וטראמפ אכן הופך את ישראל לפחות בטוחה ופוגע בקשר בין שתי המדינות, אך השימוש ברטוריקה אנטישמית חייב להיפסק. נקודה".

להקת שלוה בוועידת iac
להקת שלוה בוועידת iac | צילום: iac

להקת שלווה פרצה לתודעה בשנת 2018 כשהתמודדה בעונה השישית של התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", במהלכה העפילה לשלב הגמר. "שלווה" נכנסה ללבבות הישראלים לאחר שהתברר כי לא תוכל להשתתף באירוויזיון מבלי לחלל שבת, מה שהוביל לפרישתה מהתוכנית. בכך למעשה, ויתרה הלהקה על האפשרות לנצח ולייצג את ישראל בתחרות, אך בסופו של דבר, הופיעה הלהקה במסגרת חצי הגמר השני.

"שלווה" מאורגנת על ידי אגודת "שלוה" לטיפול באנשים עם מוגבלויות. חברים בה שמונה מוזיקאים, שכולם חברי האגודה ובעלי לקויות שונות. הלהקה מופיעה במסגרות שונות בארץ ובעולם, באירועי תרבות וכנסים. בנוסף, הופיעה הלהקה מספר פעמים בבית הנשיא. בין היתר שיתפה "שלווה" פעולה עם שלומי שבת, משה פרץ, אייל גולן ועידן עמדי.