"האמן הרעב": אכל בתערוכה בננה - בשווי 120 אלף דולר • צפו

אמן מיצג תיעד את עצמו מוריד את היצירה "קומיקאי" - בננה מודבקת על קיר בנייר דבק, שנמכרה תמורת כסף רב - מקיר הגלריה, מקלף, ואוכל אותה. למרות המעשה, הוא לא נעצר: "היא רק הרעיון"

זמן צפייה: 02:26

ארה"ב: אמן המיצג דיוויד דאטונה הסעיר את עולם האמנות כשתיעד את עצמו אתמול (שבת) אוכל את הבננה הכי יקרה בעולם - יצירת האמנות "קומיקאי", בננה מודבקת על קיר בנייר דבק אלכסוני, שנמכרה בשבוע שעבר תמורת 120 אלף דולר ומשכה תשומת לב תקשורתית רבה.

בתיעוד שפרסם דאטונה בחשבון האינסטגרם שלו ניתן לראות אותו מוריד מקיר הגלריה במיאמי את הבננה היוקרתית, מקלף אותה - ואוכל אותה. מדובר ביצירה של האמן האיטלקי מאוריציו קטלן, שידוע בזכות יצירותיו הסאטיריות והפרובוקטיביות. לדברי קטלן, "היצירה בוחנת את הערך שאנו נותנים לדברים".

דאטונה, שמתגורר בניו יורק ומכנה את עצמו "אמן פרפורמנס", סיפר כי למיצג קוראים "האמן הרעב". "אני אוהב את העבודות של קטלן ומאוד אוהב את היצירה. זה טעים", כתב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"למען חברה ישראלית טובה יותר": סמינר "שליחי השלום" יצא לדרך

איך להפוך לכוכב אינסטגרם – בעזרת אושיות הרשת המובילות בארץ

ילד שלי מוצלח: הפסנתרן בן ה-11 שנחשב לעילוי וממלא אולמות

בסרטונים שעלו ברשתות החברתיות נראה דאטונה לאחר המיצג כשהוא מלווה על ידי מאבטח ומוצא מהגלריה. עם זאת, הוא לא נעצר ונציגי הגלריה מסרו כי היצירה לא נהרסה וכי הם לא מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים נגדו.

"הבננה היא הרעיון", הסביר לוסיין טראס, נציג הגלריה. "האספנים שרכשו את היצירה מקבלים תעודת אותנטיות, זה בעצם הדבר שהם קונים. את הבננה הם יכולים להחליף, היא הרי לא נשארת לנצח".

הבננה משכה תשומת לב תקשורתית רבה ומבקרים רבים הגיעו לגלריה לראות את היצירה השנויה במחלוקת. לאור הקהל הרב, משטרת מיאמי הציבה שוטרים בכניסה לתערוכה, כדי "לשמור על הסדר".

"אין ספק שהבננה מושכת המון תשומת לב. זה גורם למתח, כי אנחנו לא מעוניינים במופעי ראווה", אמר טראס, "אבל אין לנו בעיה שיצלמו אותה, זו יצירה שגורמת להרבה אנשים לחייך. הבננה הזו צולמה יותר פעמים מהמונה ליזה".