דוד הנרצחת בפיגוע: "אביה ניסה להנשים אותה, אך היה מאוחר מדי"

שמוליק שנהב, אחיו של איתן שנרב, סיפר כי האחרון ניסה להציל את חיי בתו, ובהמשך חסם את עורקי בנו בעזרת הציצית שלבש. "היא הייתה בחורה תמימה שכל כולה עם ישראל. כל החיים היו לפניה"

זמן צפייה: 05:42

הפיגוע במעיין בדולב: שמוליק שנהב, דודה של רינה שנרב בת ה-17 שנרצחה היום (שישי) ב"עין בובין" סמוך ליישוב דולב, סיפר על האירוע: "איתן, אח שלי, ניסה להנשים את בתו, אבל היה מאוחר מדי". הלוויתה של הנערה תתקיים בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.

"איתן חובש במקצועו. הוא המשיך וניסה לעזור לדביר בנו", הוסיף שנהב. "איתן הוריד את הציצית ועשה חוסם עורקים לדביר כדי לעצור לו את הרסיסים שנכנסו". עוד סיפר הדוד, כי דביר, הבן הצעיר, שוחח עם אביו על קורס החובשים שבו הוא משתתף בימים אלה, והביע את רצונו ללמוד כדי לעזור לאלה שזקוקים לכך.

לדבריו, השלושה התקשרו למוקד, הודיעו שהם מגיעים לאזור וירדו למעיין לאחר שנאמר להם שיש אבטחה במקום. "רינה נרצחה על קידוש השם", אמר דודה. "ידעו כולם שהאירוע הזה מחזק אותנו להתחזק בתורת ישראל, בארץ ישראל ובאחיזתנו בארץ ישראל".

"דביר אמר כל הדרך, גם כשהיה פצוע, 'אנחנו חזקים ויוצאים מזה, ומחזקים את עם ישראל'", סיפר שנהב. "ידעו כל האנשים למעלה - להתנער ולהזיז דברים, לשנות דברים. כל כדור או קסאם שפוגע בנו - לספח עוד מקום בארץ ישראל. אנחנו לא משפחה מתלהמת, אנחנו רק רוצים לחזק, ורק מוסיפים אהבה בעם, של תורה ושל כבוד".

שמוליק שנהב, דודה של הנרצחת בפיגוע בסמוך לבנימין
שמוליק שנהב, דודה של הנרצחת בפיגוע בסמוך לבנימין | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הותר לפרסום: רינה שנרב בת ה-17 מלוד נרצחה בפיגוע סמוך לדולב

"הגעתי לזירת הפיגוע – וגיליתי שהפצועים הם קרובי משפחה שלי"

"להפסיק מדיניות ההכלה": סערה במערכת הפוליטית לאחר פיגוע נוסף

כאמור,  רינה שנרב, נרצחה היום מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. אחיה, דביר, בן ה-19 שלומד בהתנחלות עלי, אמור לעבור בשבוע הבא לישיבה בה לימד הרב אטינגר שנרצח בפיגוע בשומרון, עדיין במצב קשה. מצבו של אביה, איתן שקיבל בעבר תעודת הערכה על כך שמנע בעבר פיגוע, יציב. בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבל.

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב | צילום: תנועת בני עקיבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסר: "אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים - אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, התייחס לאירוע ואמר: "הפיגוע היום מדגיש שעל הציונים להתרחק מחבית השריפה שנקראת ירושלים". עוד בירך הניה את מבצעי המתקפה, וטען שהוא לא יודע מי עומד מאחוריו. את הדברים אמר במהלך תפילת יום השישי בעזה.

אזור הפיגוע בסמוך לדולב
אזור הפיגוע בסמוך לדולב | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בהתייחס לפיגוע: "אני כואב ומזועזע מהבשורה האיומה על רציחתה של רינה במתקפת הטרור הבוקר. ליבי עם משפחת שנרב בשעתה הקשה, ואני נושא תפילה לשלומם של הרב איתן ובנו דביר. זו מתקפה שפלה על אנשי אמת וחסד, החיים את חייהם בנועם ובדרכי שלום ומאירים בדרכם את חיינו פה בפועלם למען העם והארץ. תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה, החילוץ וההצלה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום, ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבלים ומסייעיהם. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם ונפעל מול הטרור בזרוע חזקה וללא פשרות".

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שלח תנחומים למשפחת הצעירה: "תושבי העיר כולם כואבים מהירצחה של נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1354' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='מתן אטיאס' kid='1_96vdhoo5' duration='89'']

צבי חפץ, מתנדב מד"א בעברו מדולב, שהגיע לזירת הפיגוע על מנת לסייע, סיפר: "אחנו מגיעים לזירה, לצערי לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה של הנערה. מדובר בזירה מאוד קשה, ולכן רצינו פחות להתעסק בתחקור ויותר רוצים להציל חיים. הבנו את האירוע, והמשכנו לפינוי באמבולנסים ומסוקים. מעין דני הוא אחד המקומות המתויירים באזור, במיוחד בימי שישי. אני מבין שהיום לא הייתה שם אבטחה בזמן המקרה, אני לא יודע מדוע".