הפיגוע במעיין בדולב: "צה"ל החרים כלי רכב סמוך לרמאללה"

יומיים לאחר האירוע שבו נרצחה רינה שנרב, ואביה ואחיה נפצעו, המצוד אחר חוליית המחבלים שאחראית למטען שהתפוצץ ממשיך להתקדם. על פי דיווחים פלסטיניים, הרכב נתפס בכפר עין עריכ שבאזור

זמן צפייה: 03:02

הפיגוע במעיין בדולב: המצוד אחר חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע במעיין בדולב נמשך גם היום (ראשון). כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי צה"ל החרים כלי רכב פלסטיני בכפר עין עריכ הסמוך לרמאללה. באירוע, כזכור, נרצחה רינה שנרב בת ה-17, ואביה ואחיה נפצעו.

הנחת מערכת הביטחון היא שלפחות אחד מחברי החוליה הוא תושב האזור, שהכיר את המעיין. כמו כן, סביר כי חברי החוליה התפזרו לאחר הפיגוע ואינם בהכרח נמצאים יחד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הפיגוע במעיין בדולב: ארבעה פלסטינים נעצרו מאז הלילה

הפיגוע במעיין בדולב: הטרור מכה בעין בובין – בפעם השנייה

האב נפגש עם בנו לאחר הפיגוע בדולב: "היה הכי קשור לרינה"

Whatsapp Image 2019 08 24 At 1
המצוד אחר חוליית המחבלים מהפיגוע בדולב | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום, פרמדיק מד"א, שלמה פרל, שהגיע ראשון לזירת הפיגוע, נפגש בבית החולים הדסה עין כרם עם איתן שנרב, אביה של רינה. פרל, שהוא גם קרוב משפחתו של שנרב, סיפר: "ראיתי שאלו איתן, רינה ודביר, פעלתי בשיא המהירות כדי להתחיל בפינוי. אחר כך היה קשה, אבל את הבכי שמרתי לבית".

שנרב, מצדו, הודה לחברו על העזרה שהגיש לו ולבנו. "תודה רבה למד"א על הטיפול המסור", אמר שנרב. "תודה שאתם עוסקים בהצלת חיים. לבני דביר נשאר עוד שבוע לסיים את קורס החובשים, וגם הוא יוכל לתרום ולפעול להצלת חיים".

אתמול, כזכור, חלה התקדמות מסוימת במצוד הנרחב באזור, שבו משתתפים כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ. גורם בטחוני בכיר מסר לחדשות 13 כי "הזירה סיפקה קצה חוט. לצה"ל ולשב"כ יש דברים לעבוד איתם". "לא מדובר בזירה של מחבל בודד", הוסיף הגורם. "הם השאירו ראיות במקום". להערכתו המצוד יימשך כמה ימים, והוא יחשוף את כל תשתית המחבלים שארגנה את האירוע הקשה.

נמשך המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בדולב
נמשך המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בדולב | צילום: דובר צה''ל

במהלך החיפושים אחר המפגעים, הוחרמו כמה מצלמות אבטחה, שצפויות לסייע באיתורם של המחבלים. הפלסטינים, מצדם, הפיצו סרטונים שבהם קראו להשמיד סרטונים מהמצלמות, כדי שלא לאפשר לכוחות לשים את ידיהם על החוליה. כמו כן, כמה פלסטינים צילמו כניסות של כוחות צה"ל לכפרים, ובחלק מהם אף ניתן לראות את המעצרים עצמם, שבהם נראים פלסטינים מובלים ללא התנגדות לחקירה.

אתמול בוצעו כמה מעצרים וכן תשאולים של מקומיים. הפלסטינים מדווחים על שניים לפחות שנעצרו בעין עריכ הסמוך לרמאללה, אך לא ברור האם הם חשודים במעורבות בפיגוע. לפי הדיווחים, אחד העצורים הוא אסראף מערוף מרמאללה, תומך חמאס. מערוף נחשב לאדם בולט בתא חמאס באוניברסטת ביר זית, ובעמוד הפייסבוק שלו ניתן למצוא תמונות שלו מבקר במעיין דני.

במערכת הביטחון מתגבשת ההבנה שמדובר כאן בעליית מדרגה - לא עוד אדם בודד, אלא חולייה שהכינה מטען, הטמינה אותו, הכירה את המעיין ואת נתיב הירידה למקום. כלומר, הפעולה תוכננה בקפידה, כאשר ככל הנראה המפגעים הטמינו בלילה את המטען במקום - והפעילו אותו מרחוק תוך כדי צפייה בהתרחשות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום באמצעות רכב, כך לפי ההערכות, שכן אם היו עוזבים באופן רגלי הכוחות היו שמים לב אליהם. בזירה נשארו סימנים ורמזים שהמחבלים השאירו אחריהם, ולכן ההערכה היא שהמצוד לא ייארך זמן רב.

נמשך המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בדולב
נמשך המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בדולב | צילום: דובר צה''ל

המעיין עין בובין מאובטח על ידי צה"ל, שלרוב מגיע לאזור בשעה 11:00 בבוקר. נראה כי המחבלים הכירו את סידורי הביטחון במקום, ויכול להיות שאף כיוונו את הפיגוע נגד חיילי צה"ל, אך ראו את המשפחה והחליטו להפעיל את המטען. לפי דפוס הפעולה ורמת המורכבות של הפיגוע, נראה כי לפחות אחד מהמחבלים מתגורר באזור.

המטען היה חריג ביחס למה שנראה בשטחים בתקופה האחרונה - הוא שקל כשלושה או ארבעה קילוגרמים והכיל רסס רב, כך שאם הייתה במקום קבוצה גדולה יותר של אנשים - היו נפגעים רבים יותר בתקרית. לאחר הפיגוע פרס צה"ל מחסומים רבים באזור ועל פי דיווחים פלסטיניים, הוחרמו מצלמות אבטחה בכפרים סמוכים.