האב נפגש עם בנו לאחר הפיגוע בדולב: "היה הכי קשור לרינה"

איתן שנרב סיפר כי נפגש עם בנו, שנפצע קשה בפיגוע שבו נפצע גם הוא: "הוא מתקשר, הוא איתנו לחלוטין, זוכר הכול. כשנפגשנו הוא אמר לי 'אבא, קשה לי. חוזר לי כל הזמן הסרט הזה'"

זמן צפייה: 03:40

איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין בדולב, נפגש היום (שבת) עם בנו, דביר שורק, שנפצע קשה, לראשונה מאז הפיגוע. "הוא מתקשר, הוא איתנו לחלוטין, זוכר הכול, קשה לו", אמר איתן.

"הוא היה הכי קשור אל רינה מכל האחים, אמר שהוא לא יכול לראות את העולם בלי רינה", סיפר בבית החולים. "כשנפגשנו הוא אמר לי 'אבא, קשה לי. חוזר לי כל הזמן הסרט הזה'. אמרתי לו בוא ננסה להיות חזקים ביחד. הוא זוכר טוב, שתפקד כמו שצריך".

Qrrnsl
איתן שנרב | צילום: סרג'יו דרור, חדשות 13

בתוך כך, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, הכריז על הקמת שכונה חדשה על שמה של רינה שנרב, שתיקרא "מצפה רינה".

צה"ל עצר מאז שעות הלילה ארבעה חשודים פלסטינים במעורבות בפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב בת ה-17 - כך לפי דיווחים פלסטיניים. שלושה מהם מאזור רמאללה ואחד מאזור חברון. לא ברור אם יש להם קשר ישיר לפיגוע, והמצוד אחר המחבלים נמשך כל העת.

לפי הדיווחים, העצורים הם אסראף מערוף, תומך חמאס מרמאללה, הנער סאמד ג'יהאד ג'הארה ממחנה הפליטים אל-ערוב שבצפון חברון, ורובחי אבו ספא ומוחמד אבו ספא מעין עריק שבמחוז רמאללה.

אביה של רינה, הרב איתן שנרב נפצע קל, ואילו מצבו של אחיה דביר בן ה-19 שנפצע קשה, השתפר הבוקר והוא מוגדר בינוני ויציב. מבית החולים הדסה שם הוא מאושפז נמסר כי הוא כעת בהכרה ועירני, לאחר שנותח אתמול.

במהלך המצוד הנרחב באזור, בו משתתפים כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ, הוחרמו כמה מצלמות אבטחה, שצפויות לסייע באיתורם של המחבלים. הפלסטינים מצדם הפיצו סרטונים שבהם הם קוראים להשמיד סרטונים מהמצלמות, כדי שלא לאפשר לכוחות לשים את ידיהם על החוליה.

רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין
רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין | צילום: באדיבות המשפחה

הפעולה תוכננה בקפידה, כאשר ככל הנראה המפגעים הטמינו בלילה את המטען במקום - והפעילו אותו מרחוק תוך כדי צפייה בהתרחשות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום באמצעות רכב, כך לפי ההערכות, שכן אם היו עוזבים באופן רגלי הכוחות היו שמים לב אליהם. בזירה נשארו סימנים ורמזים שהמחבלים השאירו אחריהם, ולכן ההערכה היא שהמצוד לא ייארך זמן רב.

המעיין עין בובין מאובטח על ידי צה"ל, שלרוב מגיע לאזור בשעה 11:00 בבוקר. נראה כי המחבלים הכירו את סידורי הביטחון במקום, ויכול להיות שאף כיוונו את הפיגוע נגד חיילי צה"ל, אך ראו את המשפחה והחליטו להפעיל את המטען. לפי דפוס הפעולה ורמת המורכבות של הפיגוע, נראה כי לפחות אחד מהמחבלים מתגורר באזור.

המטען היה חריג ביחס למה שנראה בשטחים בתקופה האחרונה - הוא שקל כ-4-3 קילוגרמים והכיל רסס רב, כך שאם הייתה במקום קבוצה גדולה יותר של אנשים - היו נפגעים רבים יותר בתקרית. לאחר הפיגוע פרס צה"ל מחסומים רבים באזור ועל פי דיווחים פלסטיניים, הוחרמו מצלמות אבטחה בכפרים סמוכים.

Whatsapp Image 2019 08 24 At 1
המצוד אחר חוליית המחבלים מהפיגוע בדולב | צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת הפיגוע, סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, קיבל סקירה אודות תמונת המצב הגזרתית וקיים הרמטכ"ל הערכת מצב בשטח. כוכבי אמר כי "אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על ידי כוחות צה"ל, שב"כ והמשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה". כמו כן, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.

בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון, שחזר האב, הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע את הרגעים שלפני הפיצוץ: "כל הירידה מהחניה עד לפיגוע הייתה בערך 3-4 דקות. כל הדרך הזאת דביר אמר לי 'אבא בוא ננצל את הזמן, יש לי קורס חובשים, בוא תשאל אותי שאלות' - ואחרי הפיגוע עשיתי לו ח"ע מהציצית", סיפר איתן. "אני נפגעתי בבטן בעיקר, ויש לי רסיס בבטן ושבר באגן. אני מכיר את זה, ישר הבנתי שזה מטען. ברגע הראשון עוד הייתה לי מחשבה שאולי אני תכף אתעורר מהחלום, אבל הבנו ישר".

איתן הוסיף וסיפר שרינה הייתה "מתוקה מדבש, בחורה מתוקה כל כך. כשראיתי אותה אחרי זה, אמרתי שהיא הרוגת מלכות בשביל עם ישראל. היא כ"כ התחזקה בחודשים האחרונים בתורה ומצוות".