הפיגוע במעיין בדולב: הטרור מכה בעין בובין - בפעם השנייה

למקום בו התפוצץ המטען שגבה את חייה של רינה שנרב - יש היסטוריה טרגית. ב-2015 שונה שמו ל"מעיין דני", על שם דני גונן שנורה למוות ע"י מחבל. "זה הבית שלנו, הפיגועים לא יבריחו אותנו מפה"

זמן צפייה: 02:37

הפיגוע במעיין בדולב: בוקר שישי, שעות לפני כניסת השבת, הוא הזמן שבו תושבי אזור בנימין ומבקרים רבים מכל רחבי הארץ מגיעים לטבול בעין בובין, המעיין השוכן בין דולב לבין הכפר הפלסטיני דיר איבזיע. אתמול (שישי) בבוקר, זה הסתיים בפיגוע רצחני שגבה את חייה של רינה שנרב בת ה-17.

"יש כאן מעיין שאנחנו חיים בו בשותפות יחד עם ערביי האזור", סיפרה מיכל ארליך, יו"ר מזכירות דולב. "כולנו, גם הנוער שלנו, גם האורחים מכל הארץ וגם הערבים - חיים בשלום במעיין ורוחצים בו ביחד. לצערי הרב, יש אנשים שעוד לא השלימו עם זה שזה הבית שלנו, וחושבים שפיגועים יבריחו אותנו מכאן. אין לנו כוונה ללכת ואנחנו חושבים שאם הערבים לא יכולים לחיות איתנו פה בשלום, אז מי שצריך להפסיק להגיע למעיינות זה הם".

עין בובין הוא אחד מהעיינות הגדולים והמרשימים בישראל - הבריכה הגדולה ועצי הפרי שמסביבו מושכים אליו רוחצים רבים. אך למקום יש היסטוריה טרגית, ואתמול לא הייתה הפעם הראשונה שבה היכה בו הטרור. לפני כארבע שנים הוסב שם המעיין ל"מעיין דני", על שמו של דני גונן בן ה-25, שנרצח מירי של מחבל. ביוני 2015, הגיע דני לטבול במקום יחד עם חברו, וכשסיימו, חזרו השניים אל הכביש הראשי. לפתע, סימן להם מחבל לעצור על ציר העפר, שלף נשק, ירה בהם מטווח קצר - ונמלט.

לכתבות נוספות בנושא: 

הפיגוע במעיין בדולב: ההערכה – חוליית המחבלים מתגוררת באזור

"ביקשה להוסיף אור": נרצחת הפיגוע במעיין בדולב הובאה למנוחות

האב שנפצע בפיגוע סמוך לדולב: "רינה לא סבלה – חייה נלקחו מיד" 

עין בובין
עין בובין | צילום: החדשות 13

במקום הוקם גלעד, ומאז ההנחיות לרחצה במעיין הן להצטייד במאבטח חמוש, להגיע בקבוצות גדולות ולעדכן במידת האפשר את כוחות הביטחון. המעיינות שנמצאים בקרבת היישובים הישראליים באזור נחשבים לנקודת תורפה, אבל למרות זאת תושבי האזור מבטיחים לחזור לרחוץ במעיין גם בשבוע הבא.

כאמור, אתמול בבוקר רינה שנרב, תושבת לוד, נרצחה מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין סמוך ליישוב דולב. כוחות הביטחון וצוותי מד"א הגיעו לנקודה ונאלצו לקבוע את מותה. הכוחות העניקו טיפול לאחיה דביר בן ה-19 שנפצע קשה, ולאביה בן ה-46, הרב איתן שנרב שנפצע בינוני. השניים מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב | צילום: תנועת בני עקיבא

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת הפיגוע, סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב - קיבל סקירה אודות תמונת המצב הגזרתית וקיים הרמטכ"ל הערכת מצב בשטח. המצוד אחר המחבלים נמשך, וההערכה בצה"ל היא כי הם מתגוררים באזור.