הפרמדיק שטיפל בפצועי הפיגוע לאב המשפחה: "שמרתי הבכי לבית"

שלמה פרל, החובש הבכיר שהגיע ראשון לזירת הפיגוע במעיין הסמוך לדולב, נפגש עם בן דודו איתן, אביה של רינה שנרב שנרצחה באירוע: "פעלתי בשיא המהירות כדי להתחיל בפינוי"

זמן צפייה: 02:24

הפיגוע במעיין בדולב: פרמדיק מד"א, שלמה פרל, שהגיע ראשון לזירת הפיגוע במעיין הסמוך לדולב, נפגש היום (ראשון) בבית החולים הדסה עין כרם עם איתן שנרב, ששכל את בתו רינה באירוע. פרל, שהוא גם קרוב משפחתו של שנרב, סיפר: "ראיתי שאלו איתן, רינה ודביר, פעלתי בשיא המהירות כדי להתחיל בפינוי. אחר כך היה קשה, אבל את הבכי שמרתי לבית".

שנרב, מצדו, הודה לחברו על העזרה שהגיש לו ולבנו. "תודה רבה למד"א על הטיפול המסור", אמר שנרב. "תודה שאתם עוסקים בהצלת חיים. לבני דביר נשאר עוד שבוע לסיים את קורס החובשים, וגם הוא יוכל לתרום ולפעול להצלת חיים".

לעוד כתבות בנושא:

אחותה של רינה שנרצחה בפיגוע בדולב: "היא הפיצה שמחה בכל מקום"

האב נפגש עם בנו לאחר הפיגוע בדולב: "היה הכי קשור לרינה"

הפיגוע במעיין בדולב: ארבעה פלסטינים נעצרו מאז הלילה

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

שירה שנרב, אמה של רינה, אמרה  מוקדם יותר כי חשוב להם להעביר מסר לצמיחה ולהתחזקות: "אנחנו מאמינים שצריך להמשיך מפה עם צמיחה, גם אישית, גם לאומית וגם רוחנית קדימה. המסר שלנו הוא להמשיך הלאה. אנחנו כואבים, לא שוכחים לרגע מה היה, וממשיכים הלאה בדמעות גדולות את תקומת עם ישראל".

על בתה אמרה: "רינה לא התלוננה, גם כשלא הייתה ביננו תמימות דעים, היא הייתה מעבירה ביקורת בכבוד ובענווה. אם נמשיך את דרכה, כיבוד ההורים שלה יכול להמשיך עכשיו לעוד ועוד אנשים. כל מה שהיה בה ימשיך עוד. האור שלה גדל, עם ישראל מתחזק. אנחנו מחוזקים מאוד ממה שקורה פה, ואנחנו מבקשים שזה לא יישאר קטן".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190825-1549' autoplay='0' credit='ערוץ 7' desc='דירה, אמה של רינה שנרב' kid='1_znubm1ke' duration='161'']

ביום שישי הובאה למנוחות רינה שנרב שנרצחה בפיגוע, בבית העלמין בלוד. אחותה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך במשך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, מהרגישות שבך. זכינו לראות איך כל הזמן שאפת להתקדם ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנוצר הוא לא רק במשפחה שלנו. החלל הוא חלל כללי, חור שנפער בלב האומה. רינה תמיד חיפשה להוסיף אור. להתקדם לעבר האמת".

דודה של רינה, אלי ויסברג, אמר בלוויה: "אנחנו מבינים עד כמה גדול המאבק שאנחנו נמצאים בו, כמה קשה המלחמה. המלחמה של התקווה נגד הייאוש, של אור נגד חושך. באנו ללוות את רינה האהובה שלנו, שהייתה כל הדברים האלה. אביה איתן ביקש מאיתנו שנעסוק רק בכוחות שיש לנו, באהבה שיש לנו, בעם הנפלא שלנו, בארץ שלנו. לא לעסוק בכעס ובריב. להיות ראויים לקורבן הזה שהקרבנו היום".

כאמור, רינה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה ביום שישי מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. בפיגוע נפצעו גם אביה איתן, שמאושפז בבית החולים במצב יציב, ואחיה דביר, בן ה-19, שנפצע קשה. בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבל.