לוין: יצאנו מגדרנו, אבל כחול לבן נשארו אופוזיציה בתוך הממשלה

יו״ר הכנסת תקף בריאיון לחדשות 13 את אשכנזי עקב דבריו בגרמניה: "הצהרות מגוכחות, לא נתקדם איתן לשום מקום". על המחאות בי-ם: "אי אפשר להסביר למה לא לטוס לאומן, כשבמקביל יש הפגנות כאלה"

יריב לוין, יו"ר הקואליציה
יריב לוין, יו"ר הקואליציה | צילום: חדשות 13

יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס הערב (חמישי) למתיחות בקואליציה, ותקף את שר החוץ גבי אשכנזי בעקבות דבריו היום בגרמניה: "זו ממשלה משותקת שיש בה חוסר אמון, הדרך שבה הדברים מתנהלים היא לא נכונה. נתנו לזה הזדמנות נוספת, אבל עם הצהרות מגוכחות כאלה של שר החוץ בגרמניה, לא נתקדם לשום מקום".

מוקדם יותר, כזכור, אמר אשכנזי בביקורו בגרמניה כי "אנחנו עוברים מסיפוח לנורמליזיציה". בליכוד תקפו אותו בעקבות דבריו וגורמים במפלגה אמרו כי "הוא לא ידע דבר על השלום עם איחוד האמירויות, דבריו לא רלוונטיים". כחול לבן הגיבה לדברים ומסרה: "אנחנו מאחלים לחברינו בליכוד להפסיק להיות חמוצים, ומברכים אותם על קידום נורמליזציה, שלום וביטחון במקום מהלכים חד צדדיים חסרי אחריות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תיעוד: החסידים שהצליחו להסתנן לאומן – בצפיפות וללא מסכות

ההיערכות להפגנות בי-ם: לראשונה – בראש הכוח יעמוד מפקד המחוז

דיווח: גם משחקי הלילה ב-NBA יידחו – הפלייאוף יחודש בסופ"ש

יריב לוין, יו''ר הקואליציה
יריב לוין, יו''ר הקואליציה | צילום: חדשות 13

לוין הוסיף לתקוף את התנהלות כחול לבן ואמר כי "נתניהו עשה ויתורים מרחיקי לכת כדי להקים את הממשלה, יאצנו מגדרנו, אבל לצערי הרב קיבלנו כתף קרה ואופוזיציה בתוך ממשלה, שנלחמת בראש הממשלה מבפנים".

לדבריו של לוין, שר המשפטים אבי ניסנקורן הפר את ההסכם הקואליציוני. "גנץ יהיה ראש ממשלה אם הם ילכו בדרך של שיתוף פעולה, ואם גנץ ייקח את המושכות ולא יאפשר לניסנקורן לדרדר אותנו", אמר יו"ר הכנסת.

לוין התייחס גם להפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה בירושלים ואמר כי "אני רוצה אכיפה שוויונית ולא בררנית, לא רק בעולם ההפגנות, אלא גם בנושאים כמו תיקי ראש הממשלה". "בין הקיצוניות שהייתה בהתנתקות לבין ההפקרות המוחלטת בשם שנאת נתניהו שראשי מערכת אכיפת החוק מאפשרים, יש גם דרך אמצע".

"אני חושב שלו הייתה דרך כזו, שאומרת שאפשר לקיים הפגנות במספרים מצומצמים ובתחימה של שעות, עם הקפדה על הוראות משרד הבריאות, היו נחסכים גם המחזות של אומן", הוסיף יו"ר הכנסת. "אי אשר להסביר למה לא להתחתן ולטוס ולעלות לקברי צדיקים, כאשר במקביל כל יום יש הפגנות במרכז ירושלים".