ההיערכות להפגנות בי-ם: לראשונה - בראש הכוח יעמוד מפקד המחוז

במשטרה הבהירו כי סנ"צ ניסו גואטה ינכח במקום, חרף העתירה להרחקתו מההפגנות נגד רה"מ בבלפור לאחר שתועד נוהג באלימות כלפי מפגינים. 50 אזרחים הגישו תלונה ליועמ"ש נגד השימוש במכת"זיות

המחאה מול מעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבלפור
המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור | צילום: רויטרס

ההפגנות נגד רה"מ בבלפור: מהמשטרה נמסר כי במסגרת ההיערכות להפגנות במוצאי שבת, מפקד הכוח יהיה מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ולא מפקד המרחב. עוד הובהר כי סנ"צ ניסו גואטה ינכח כרגיל במקום, חרף העתירה שהוגשה נגדו לאחר שתועד נוהג באלימות כלפי מפגינים.

במשטרה קוראים למארגנים להגיש בקשה, עד כה לא הוגשה כל בקשה לצעידה או להפגנה בבלפור. כאמור, תנועת "קריים מיניסטר" ומחאת הדגלים השחורים הגישו עתיקה לבג"צ בבקשה להרחיק את גואטה מההפגנות בבלפור עד תום חקירתו במח"ש. בין היתר נטען כי "נוכחותו של גואטה, יש בה כדי להלהיט את הרוחות וכן, לסכן את ביטחונם של המפגינות והמפגינים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

גרסת השוטרת שתועדה מכה מפגינה בירושלים: "דחפתי אותה בטעות"

במח"ש בודקים: המפגין שהתעמת עם סנ"צ גואטה – תקף אותו קודם

הקצין שהכה מפגין נחקר במח"ש; תיעוד: שוטרת מכה אישה מבוגרת

המחאה מול מעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבלפור
המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור | צילום: רויטרס

בד בבד, 50 אזרחים הגישו תלונה ליועמ"ש בגין השימוש במכת"זיות בהפגנה שנערכה ב-23 ביולי. לטענתם "משטרת ישראל חסמה, לכדה ואז תקפה במכתזיות מפגינים ועוברי אורח שנכלאו במקום תוך שאלו מנסים לעזוב את האזור. התקיפות באמצעות המכתזית חזרו מספר פעמים ולוו באלימות פיזית של המשטרה דבר שהוביל לפציעות של מפגינות ומפגינים".

עוד נמסר מהמפגינים"הדבר החשוב ביותר שאזרחים יכולים לעשות כששלטון כושל בטיפול במשבר הגדול בתולדות המדינה הוא למחות נגד המציאות הרעה הזו. הדבר המפחיד ביותר ששלטון יכול לעשות הוא לפגוע באלימות באזרחים המוחים. אנו פועלים שדבר כזה לא יחזור שנית וכל אזרחית ואזרח ירגישו בטוחים לצעוד או למחות ברחובות ללא פחד מהמשטרה".