תיעוד: החסידים שהצליחו להסתנן לאומן - בצפיפות וללא מסכות

בסרטון נראים עשרות שהגיעו למתחם קבר רבי נחמן, שוהים במקום כשהם לא מפקידים על ריחוק חברתי • בברסלב טוענים שרה"מ התקשר לרב בחסידות והבטיח למצוא פתרון • חלק מהטיסות הלילה - כבר בוטלו

חסידים באומן
חסידים באומן | צילום: חדשות 13

הקרב על אומן: עשרות חסידים וילדים בלי מסכות מצטופפים ומתפללים - כך נראה היום (חמישי) מתחם הקבר של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראה כי אין חלוקה לקבוצות ואין שמירת מרחק. כל החסידים שוהים במקום הסגור בצפיפות, ממש זה על זה, כאילו אין קורונה. כל זה פחות מ-24 שעות לאחר הודעת נשיא אוקראינה שלא יאפשר כניסת אזרחים זרים אליה במשך חודש.

חסידים שניסו להיכנס לאומן נעצרו בנמה"ת שבאוקראינה והוחזקו שם 15 שעות. לבסוף, נתנו להם להיכנס והוחלט שהאיסור יתחיל מכניסת השבת. חלק מהטיסות שהיו אמורות לצאת הלילה כבר בוטלו. במקביל, בברסלב טוענים שנתניהו העביר מסר לרב ארוש והבטיח למצוא פתרון שיאפשר כניסה לאומן.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בצל סערת אומן: ממשלת אוקראינה אסרה כניסת אזרחים זרים לשטחה

אשכנזי גיבה את גמזו: "הוא איש רציני – לא צריך לנוסע לאומן"

אוקראינה: "לבקשת נתניהו תוגבל הכניסה לאומן"; רה"מ הכחיש

חסידים באומן
חסידים באומן | צילום: חדשות 13

הבוקר, בנמל התעופה בן גוריון, עשרות חסידי ברסלב שלא מוכנים לוותר על הנסיעה השנתית לאומן עשו הכול כדי לטוס לפני שהסגר על אוקראינה ייכנס לתוקף. אבל לא בטוח שגם הזריזים שהצליחו לעלות הבוקר על הטיסות מישראל יגיעו.

כאמור, עשרות חסידים שנחתו אתמול ברחבי אוקראינה עוכבו מאז בנמלי התעופה שברחבי המדינה. כך זה נראה בשטח - כלואים במשך 17 שעות או יותר במכלאות מגודרות, עם ילדים, בלי יכולת לצאת או לחזור. לפנות ערב הגיעה הבשורה המיוחלת. הדרכונים הוחזרו, החסידים שוחררו ויוכלו להמשיך בדרכם לאומן, לא לפני שקיבלו תדריך משגריר ישראל באוקראינה.

חסידים באומן
חסידים באומן | צילום: חדשות 13

אם בישראל חשבו שאוקראינה פתרה בשבילם את המחלוקות כאן והיא זו שתמנע את כניסת המאמינים, התיעוד שמגיע מאתר הקבר של רבי נחמן מוכיח שההחלטה שלא להחליט עשויה להיות מסוכנת הרבה יותר.