דיווח: גם משחקי הלילה ב-NBA יידחו – הפלייאוף יחודש בסופ"ש

אתר ESPN דיווח כי בתום אסיפת השחקנים, הוחלט לחדש את הליגה בקרוב. בהמשך, תתקיים פגישה נוספת שבה ינכחו שני נציגים מכל קבוצה ובעלי המועדונים, ובה תגובש תוכנית פעולה למיגור הגזענות

יאניס אנטטקומפו, מילווקי באקס
יאניס אנטטקומפו, מילווקי באקס | צילום: רויטרס

הסערה ב-NBA: שחקני הליגה הטובה בעולם בכדורסל החליטו הערב (חמישי) שלא להשבית לחלוטין את הליגה, ולחדש את הפלייאוף, ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב – כך דווח באתר ESPN. זאת, לאחר שהמשחקים מהלילה הקודם בוטלו במחאה על ירי השוטרים בג'ייקוב בלייק, גבר שחור בלתי חמוש בוויסקונסין, בתחילת השבוע. אולם, המשחקים שתוכננו להתקיים הלילה יידחו. כך הוחלט, על פי הדיווח, בתום אסיפת שחקנים.

בהמשך, צפויה להתקיים פגישה מצומצמת יותר, שבה ינכחו שני שחקנים מכל קבוצה ובעלי המועדונים. על פי גורם בליגה, במפגש תגובש תוכנית פעולה למיגור הגזענות ובחידוש הפלייאוף.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תיעוד: החסידים שהצליחו להסתנן לאומן – בצפיפות וללא מסכות

ההיערכות להפגנות בי-ם: לראשונה – בראש הכוח יעמוד מפקד המחוז

לוין: יצאנו מגדרנו, אבל כחול לבן נשארו אופוזיציה בתוך הממשלה

יאניס אנטטקומפו, מילווקי באקס
יאניס אנטטקומפו, מילווקי באקס | צילום: רויטרס

כזכור, הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה ומועמדת בכירה לאליפות, מילווקי באקס, הודיעה אמש שלא תעלה למשחק החמישי בסדרת הפלייאוף נגד אורלנדו מג'יק, כמחאה על הירי. "נמאס לנו מההרג וחוסר הצדק", אמר שחקן הקבוצה, ג'ורג' היל. זמן קצר לאחר מכן, שחקני יתר הקבוצות הודיעו כי הם מצטרפים למהלך ושלושת המשחקים שתוכננו נדחו.

בד בבד, משרד המשפטים האמריקני הודיע כי חוקריו איתרו סכין במכוניתו של בלייק, לאחר שבתחילה דווח כי הוא לא היה חמוש כאשר נורה על ידי אחד השוטרים. הנשיא דונלד טראמפ הורה בלילה על שליחת כוחות פדרליים לעיר קנושה שבוויסקונסין, זאת בניסיון להרגיע את המהומות האלימות שפרצו שם בעקבות אותה התקרית. במקביל נעצר צעיר בן 17 בחשד כי הוא זה שירה למוות במהלך המהומות שפרצו בעיר.

שוטרים לבנים מכוונים נשק לעבר ג'ייקוב בלייק, שניות ספורות לפני שנורה
שוטרים לבנים מכוונים נשק לעבר ג'ייקוב בלייק, שניות ספורות לפני שנורה | צילום: חדשות 13

כזכור, בלאק נורה ביום ראשון בגבו בעיר קנושה שבמדינת וויסקונסין ופונה במצב קשה לבית חולים במילווקי. בתיעוד נראה ג'ייקוב בלייק, אדם שחור לבוש חולצה לבנה, מלווה בידי שני שוטרים שמכוונים אליו נשק דרוך. בתיעוד לא ניתן לראות מה קדם להליכתו של הגבר השחור לעבר הרכב, ולא נשמעו חילופי מילים כלשהם בין הקורבן ליורים. בשלב מסוים בלייק נכנס למכונית והשוטרים ירו בגבו מטווח אפס.

מפרטי האירוע עולה כי השוטרים שהגיעו לזירה נקראו אליה לאור תלונה על סכסוך משפחתי. על פי השכנים, בלייק ניסה להפריד בין שתי נשים שרבו - עד הגעת השוטרים. מעדויות אחרות של הנוכחים במקום עולה כי עם הגעת השוטרים לזירה בלייק נורה מאקדח טייזר.