שגריר הישראלי הראשון באיחוד האמירויות: אמיר חייק

שר החוץ ורה"מ החליפי יאיר לפיד, החליט למנות את נשיא התאחדות המלונות ויו״ר תאגיד המיחזור אל"ה לשעבר לתפקיד. יו"ר יש עתיד: "הוא האיש המתאים למסד את הגשר בין ישראל לאמירויות"

אמיר חייק, שגריר ישראל באיחוד האמירויות
אמיר חייק, שגריר ישראל באיחוד האמירויות | צילום: סמדר כפרי

שר החוץ, יאיר לפיד, החליט היום (ראשון) למנות את אמיר חייק לשגריר ישראל באיחוד האמירויות. בתגובה למינוי, שר החוץ לפיד אמר: "חייק עתיר ניסיון וידע בתחומי הכלכלה והתיירות, הוא האיש המתאים למסד את הגשר בין ישראל לאמירויות". 

חייק מכהן כעת כנשיא התאחדות המלונות בישראל ויו"ר תאגיד המיחזור אל"ה. בעברו, כיהן כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, וכמנכ"ל התאחדות התעשיינים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שלושה שבועות שקטים: שריפות בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה

מנכ"ל משרד הבריאות נגד מתווה שרת החינוך: יש נקודות לא סגורות

מחקר: מחוסנים בעלי מחלות רקע מוגנים יותר מפני תחלואה קשה

יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות
יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

בתגובה למינויו, אמר חייק: "אני מודה לשר החוץ, יאיר לפיד, על האמון. כבוד גדול עבורי להיות השגריר הראשון באיחוד האמירויות ולייצג את מדינת ישראל. איחוד האמירויות היא עולם שלם של הזדמנויות כלכליות משותפות, זו משימה חשובה ומרגשת ויש עבודה רבה לפנינו. אין לי ספק שאזכה לשיתוף פעולה מלא מכל משרדי הממשלה וביחד נצליח לטובת שיתופי הפעולה המדיניים והכלכליים של שתי המדינות".

כזכור, לפני כחודש שר החוץ לפיד חנך את השגרירות הישראלית החדשה באבו דאבי שבאיחוד האמירויות. בנאום שנשא ציין כי זהו "רגע היסטורי", ואף הודה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על כך שהיה "ארכיטקט הסכמי אברהם".