לפיד חנך את השגרירות באמירויות: "רגע היסטורי - מודה לנתניהו"

שר החוץ נאם בטקס פתיחת השגרירות באבו דאבי, קרא לכל שאר מדינות האזור להיכנס לשיח עם ישראל, והודה לרה"מ הקודם שהיה "ארכיטקט ההסכמים". "נחתמו בידי מנהיגים - אבל שלום עושים עמים"

זמן צפייה: 02:05

שר החוץ יאיר לפיד חנך היום (שלישי) את השגרירות הישראלית החדשה באבו דאבי שבאיחוד האמירויות. בנאום שנשא ציין כי זהו "רגע היסטורי", ואף הודה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על כך שהיה "ארכיטקט הסכמי אברהם".

נוסף על כך, שר החוץ קרא לכל מדינות האזור לפתוח בשיח עם ישראל. "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה, עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום, המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל קשיים בהשגת רוב: ההצבעה על חוק האזרחות נדחתה פעם נוספת

עקב העלייה בתחלואה: טיסות ממדינות אדומות ינחתו בטרמינל 1

"אתה צריך אשפוז": עימות בוועדה המסדרת בין אמסלם לטופורובסקי

יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות
יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

לפיד הוסיף כי "זו תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה".

"השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית", המשיך שר החוץ. "מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו".

שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ יאיר לפיד
שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ יאיר לפיד | צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

בהמשך הערב, חתם לפיד עם מקבילו האמירתי, שייח עבדאללה בן זאיד, על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי בין המדינות. לפי ההסכם, הממשלות מחוייבות לפיתוח היחסים הכלכליים, כמו גם לשתף פעולה בירידים, חילופי מומחים וידע, חילופי משלחות ועוד. על מנת שייכנס לתוקף, על שתי הממשלות לאשרר את ההסכם.