מחקר: מחוסנים בעלי מחלות רקע מוגנים יותר מפני תחלואה קשה

מנתוני בדיקה השוואתית שערך משרד הבריאות למאומתים בין החודשים ינואר עד יולי, עולה כי ללא מחוסנים ללא מחלות רקע - יש סיכוי גבוה יותר לחלות באופן קשה כתוצאה מהנגיף

זמן צפייה: 02:53

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי ממחקר שנעשה, נמצא כי מחוסנים בעלי מחלות רקע נמצאו מוגנים יותר מפני תחלואה קשה. זאת, בהשוואה לאנשים לא מחוסנים ללא מחלות רקע, להם יש סיכוי גבוה יותר לחלות באופן קשה כתוצאה מהנגיף.

המחקר נעשה על ידי בדיקה השוואתית של נתוני המאומתים מתחילת השנה ועד חודש יולי, בדגש על תחלואה קשה. מהנתונים עלה כי מתוך 389 מאומתים מחוסנים עם מחלות רקע, חמישה מהם המהווים 1.3%, הגיעו לתחלואה קשה. זאת, בניגוד ל3,916 מאומתים לא מחוסנים עם מחלות רקע שמתוכם 544 המהווים 4%, הגיעו לכדי תחלואה קשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוב נגד מתנגדי החיסונים: "מעמידים את בריאות ישראל בסכנה"

גורם במשטרה על החשד נגד סוכן הדוגמניות: "תלונה תוביל לחקירה"

ג'ודו, שיט ושחייה: מה צפוי באולימפיאדה היום ומה כבר היה?

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בשכבת הגיל הבוגרת, גילאי 79-70, התוצאות הוכיחו את המגמה. מתוך 727 מאומתים מחוסנים עם מחלות רקע, 80 בני אדם מהם המהווים 11%, הגיעו לתחלואה קשה. לעומת זאת, מתוך 2,551 מאומתים לא מחוסנים עם מחלות רקע, 526 בני אדם המהווים 20.6%, הגיעו לתחלואה קשה.

בתוך כך, ד"ר אנתוני פאוצ'י, מוביל כוח המשימה של הבית הלבן במאבק נגד נגיף הקורונה, התייחס היום בריאיון לרשת CNN לזריקת החיסון השלישית ואמר כי "ייתכן ויהיה צורך לתת חיסון בוסטר לבעלי מערכת חיסונית חלשה".