בנט שוב נגד מתנגדי החיסונים: "מעמידים את בריאות ישראל בסכנה"

רה"מ תקף את הישראלים שעוד לא חוסנו. "הפגנות לא ינצחו את הדלתא - התחסנות כן" • הממשלה אישרה את מינויי אבידר וגולן. בר לב תקף: "לא יכול להיות שלמפלגה עם 7 מנדטים יהיו 4 שרים"

בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להפגנות של מתנגדי החיסונים מול ביתו בסוף השבוע. בנט מתח ביקורת נוספת על המתנגדים ואמר כי "הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה".

"העובדות המדעיות ברורות - מי שמתחסן חולה פחות, מי שמתחסן מדביק פחות. אי התחסנות מסכנת אתכם ומסכנת את האהובים שלכם, במיוחד המבוגרים", המשיך ראש הממשלה. "ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח".

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

בתוך כך, בישיבת הממשלה אושרו המינויים של אלי אבידר לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה ושל יאיר גולן לסגן שר הכלכלה. מדובר בפשרה בעקבות טענותיו של אבידר מאז הקמת הממשלה על כך שלא קיבל תפקיד שר, וכן פיצוי לגולן על כך שלא ימונה לראשות ועדת הקליטה שעברה לידי האופוזיציה.

שר המודיעין אלעזר שטרן מסיעת יש עתיד יתמודד על תפקיד יו"ר הסכנות היהודית ובמידה וייבחר, ימונה אבידר במקומו לשר לענייני מודיעין.  השר לביטחון פנים עמר בר לב נמנע בהצבעה ותקף: "אין לי שום דבר נגדר אבידר, אולי לא נכון לצרף עוד שר לממשלה. לא הגיוני שלמפלגה עם שבעה מנדטים יהיו ארבעה שרים".

בנוסף, הממשלה אישרה את תוכנית הסיוע לתיירות בסכום של 60 מיליון שקלים לעסקים בתעשיית התיירות שנפגעו בעקבות המגבלות על כניסת תיירים לישראל. כעת, בתי מלון שנפגעו משמעותית בשל ההגבלות על כניסת תיירים מחו"ל לישראל וחוו ירידה של לפחות 40% במחזור העסקים, יקבלו סיוע כלכלי נוסף במהלך החודשים הקרובים.