מנכ"ל משרד הבריאות נגד מתווה שרת החינוך: יש נקודות לא סגורות

פרופ' אש התייחס לתוכנית העבודה של משרד החינוך, לפיה יפתחו כלל בתיה"ס - כולל הבלתי פורמלי, ואמר כי "צריך ללבן את הדברים עם משרד החינוך" • לראשונה: רף החולים הקשים חצה את רף ה-100

זמן צפייה: 01:35

‏מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר היום (ראשון) במהלך תדרוך לתקשורת כי במתווה שהוצג מוקדם יותר היום על ידי משרד החינוך לחזרה ללימודים "יש כמה נקודות לא סגורות, ואנחנו צריכים ללבן אותן עם משרד החינוך".

בבד בבד, בשעה זו מתכנס הקבינט בכדי לדון בנושא היערכות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים. בדיון, תציגה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, את המתווה לפתיחת שנת הלימודים. ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בתחילת הדיון כי "אני רוצה לשמוע גם מומחים, גם את יו"ר מרכז השלטון המקומי, גם את השרים. נשמע את הדברים ונקבל החלטות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוב נגד מתנגדי החיסונים: "מעמידים את בריאות ישראל בסכנה"

גורם במשטרה על החשד נגד סוכן הדוגמניות: "תלונה תוביל לחקירה"

ג'ודו, שיט ושחייה: מה צפוי באולימפיאדה היום ומה כבר היה?

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

כאמור, משרד החינוך הודיע היום כי שנת הלימודים תפתח כסדרה מהגן ועד לכיתות י"ב כולל החינוך הבלתי פורמלי, ללא תלות בצבע הרשות המקומית במודל הרמזור. עם המעבר של רשות לצבע כתום, על בית הספר לבצע מהלכים לצמצום המגעים, ולתגבר פעולות מניעה ואיתור כמו בדיקות מהירות. כמו כן, הוחלט כי מוסד חינוכי ייסגר רק אם תהיה עלייה משמעותית בתחלואה.

נוסף על כך, תינתן גמישות למוסדות החינוך כך שמנהל בית ספר ינקוט בצעדים לצמצום מגעים לפי שיקול דעתו, כאשר האופציות הן שילוב למידה מרחוק, מעבר לקבוצות לימוד קטנות והפרדה בין השכבות במרחבי הפעילות השונים. לפי שעה, מסגרות הצהרונים יפעלו כבשגרה כמו גם הסעות התלמידים. פעילויות בלתי פורמליות יתקיימו בשטחים פתוחים אם וכאשר הרשות המקומית תהפוך לכתומה או אדומה במודל הרמזור.

ילדים נכנסים לבית הספר
ילדים נכנסים לבית הספר | צילום: צילום מסך

בכוונת משרד החינוך להגדיל את פטורי הבידוד של התלמידים, ובכדי לעשות כן, יתבצע בחודשים אוגוסט וספטמבר מבצע ארצי של בדיקות סרולוגיות שייסיעו באיתור תלמידים הנושאים נוגדנים לקורונה. קהל היעד יהיה כלל התלמידים וצוותי ההוראה שאינם פטורים בבידוד, בדגש על תלמידי יסודי ובפרט תלמידי כיתות ה'-ו'. נוסף על כך, יתבצע פיילוט יחד עם משרד הבריאות לבחינת צמצום ימי הבידוד ל-48 שעות לתלמיד או עובד הוראה שנבדקו ונמצאו שליליים.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, ציינה כי "בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי, הבדידות ואובדן ימי לימודים רבים". עוד הוסיפה השרה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים יש השפעה מכרעת על החוסן הנפשי, האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם. לכן, אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך". 

יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי לראשונה רף החולים הקשים חצה אץ רף ה-100. מנתוני התחלואה עלה כי 967 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-860,344 בני אדם. כעת בישראל ישנם כ-11 אלף מאומתים פעילים בהם 101 חולים במצב קשה כאמור, ומתוכם 19 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עומד על 6,460 איש.

מנתוני משרד הבריאות עלה כי 1.79% מתוך כ-61 אלף הבדיקות שבוצעו אתמול, יצאו חיוביות. בבד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם ועד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 5.2 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.