אושר הקיצוץ בשכר הח"כים: כמה כסף המהלך יחסוך לקופת המדינה?

הממשלה קבעה פה אחד כי 10% יופחתו משכר חברי הכנסת והשרים. שכרם עדיין יהיה גבוה מ-40 אלף. שר האוצר יבחן הרחבה של הקיצוץ כך שיכלול גם שכר נושאי משרות ציבוריות אחרות - כולל שופטים

זמן צפייה: 01:58

הממשלה אישרה הערב (שני) פה אחד הפחתה של 10% משכר חברי הכנסת והשרים, ובמקביל החליטו על ויתור התוספת השנתית ל-2021. 120 חברי הכנסת, שהרוויחו עד כה יותר מ-45 אלף שקלים בחודש, ייאלצו "להסתפק" ב-40,370 אלף שקל.

שכרם של 34 שרים ושרות, שמרוויחים יותר מ-50 אלף שקלים, יתכווץ גם הוא, ויגיע לכ-45 אלף. קיצוץ דומה יושת על יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. שכרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעומד על 56 אלף שקלים, יישאר עם קידומת חמש.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התחזית הקודרת של גמזו: "מספר החולים הקשים יוכפל תוך שבועות"

נתניהו לממשלה: עלייה תלולה בחולים הקשים מאז ההחלטה על הסגר

בשל העומס בבתי החולים: גנץ הורה לצה"ל להיערך לפתיחת בי"ח שדה

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

עוד קבעה הממשלה כי שר האוצר ישראל כ"ץ יבחן הרחבה של ההסדר כך שיכלול גם קיצוץ בשכר בעלי התפקידים הלא-פוליטיים במגזר הציבורי, כמו נשיא המדינה ראובן ריבלין, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, וכן השופטים - שחלק מהשרים בליכוד דרשו לקצץ גם בשכרם.

יש לציין כי השכר החודשי של חברי הכנסת זינק בכמעט 5,000 שקלים תוך חמש שנים בלבד. זאת, משום שחברי הכנסת ארגנו לעצמם תוספת גבוהה, אוטומטית - בגובה עליית השכר הממוצע.

בשורה התחתונה, הקיצוצים בשכר חברי הכנסת יחסכו לקופת המדינה רק שמונה מיליון שקלים בשנה. ייתכן שהשאלה המטרידה יותר היא איזו תמורה קיבלנו עד כה עבור שכר השרים, שאמורים לנהל את משבר הקורונה.