בשל העומס בבתי החולים: גנץ הורה לצה"ל להיערך לפתיחת בי"ח שדה

שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון להיערך לתגבור נוסף של הכוחות במקרה של הרחבת הסגר. במקביל, צה"ל יקים יחידה לחקירות אפידמיולוגיות. "שערי צדק" ו"אסותא אשדוד" הפסיקו לקבל חולי קורונה

זמן צפייה: 03:53

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שני) הערכת מצב, והנחה את צה"ל להתחיל בהיערכות לפתיחת בית חולים שדה. זאת, בשל העומס הגובר על בתי החולים בשל העלייה בנתוני התחלואה בקורונה. בתום סקירת חיל הרפואה, הורה גנץ להתחיל בעבודת המטה הנדרשת להקמת בית חולים שיכיל כ-200 מיטות על בסיס הקצאת רופאים, אחיות ופראמדיקים מצה"ל. ההיערכות תתבצע מול משרד הבריאות ותמומש בהתאם לצורך דחוף של מערכת הבריאות.

עוד הורה גנץ למערכת הביטחון להתחיל לעבוד על אסטרטגיית יציאה מהסגר, וכן להיערך לתגבור נוסף של כוחות המשטרה במקרה של הימשכות או הרחבת הסגר.

שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב
שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

במקביל, אישרו גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי את הקמת יחידת "אלה" לחקירות אפידמיולוגיות. היחידה תרחיב את מערך החקירות ותכלול כ-600 חיילי סדיר בנוסף לעשרות חיילי מילואים. זאת, בנוסף למאות חוקרים שעתידים להתווסף בשבועות הקרובים ברשויות המקומיות.

כאמור, מערכת הבריאות נתונה תחת עומס, ובתי החולים שערי צדק ואסותא אשדוד הפסיקו לקבל חולים חדשים. מבית החולים הדסה עין כרם, עם זאת, נמסר כי בית החולים קולט את כל חולי הקורונה המופנים אליו.

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

מהנתונים שהציג הבוקר משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון, עולה כי מתחילת חודש יולי ועד היום - כ-1,116,000 ישראלים הוכנסו לבידוד. בוועדה, בראשה עומד ח"כ צבי האוזר, גילו במשרד הבריאות כי מתוך 281 אלף מתלוננים שקבלו על כך שהם נאלצים להיכנס לבידוד בעקבות הודעה שקיבלו משב"כ - 176 אלף שוחררו.

"דווח על מספר מקרים בהם בוצעו איכונים על מספרים שגויים, ככל הנראה עקב טעויות בפרטי החולה המאוכן", נכתב בדוח. "טעויות אלה התגלו עקב השגות או פניות של אדם אשר קיבל מסרון המיועד לחולה. כל המקרים טופלו והמגעים שקבלו הודעות שלא לצורך - שוחררו מבידוד".