נתניהו לממשלה: עלייה תלולה בחולים הקשים מאז ההחלטה על הסגר

רה"מ התייחס לזינוק בתחלואה ואמר כי קבינט הקורונה ישקול אילו צעדים יש לבצע. על יועצו שהפר בידוד: "פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד". שטייניץ דרש להחמיר ההגבלות: "לחזור למתכונת אפריל"

זמן צפייה: 01:52

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) בישיבת הממשלה לזינוק בנתוני התחלואה, והצהיר כי מאז ההחלטה להטיל סגר נרשמה עלייה תלולה במספר החולים במצב קשה. "נכנס מחר את קבינט הקורונה ונבדוק אילו צעדים אנחנו צריכים לעשות", אמר. "כל מי שזלזל בהגבלות שהטלנו, כל מי שדילל בהחלטות בכנסת או ביטל אותן, שלא יבוא אלינו בטענות איך התחלואה עולה".

עוד התייחס נתניהו לסוגיית יועצו שהפר את הנחיות הבידוד, ואמר: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד. כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס, אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית". את הדברים אמר בתגובה לדבריה של השרה אורית פרקש הכהן, שטענה כי מעשים כאלה פוגעים באמון הציבור.

עוד בחדשות 13:

אוחנה נגד המוחים בבלפור: "פריבילגים מפונקים שיורקים על החוק"

יועץ נוסף של נתניהו הפר בידוד – ביקר במרכול אחרי ששב מארה"ב

בשל העומס בבתי החולים: גנץ הורה לצה"ל להיערך לפתיחת בי"ח שדה

לקראת סגר - נתניהו בהצהרה לתקשורת
לקראת סגר - נתניהו בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

בישיבה נדונה ההצעה שהעלה ראש הממשלה בשבוע שעבר להפחית את שכר הבכירים. נתניהו הצהיר: "כולנו צריכים לשאת בנטל, לעמוד מאחורי הצעדים שננקוט". השר דרעי אמר: "רוב רובם של השרים חיים רק מהמשכורת הזו, אבל בעת כזו אפשר להוריד 20 אחוז מהשכר, לתת דוגמאות טובות לאחרים. צריך להטיל על כל מקבלי השכר הגבוהים, הצבא, הפנסיות". שרים מהליכוד הציעו לכלול גם את חברי הרשות השופטת בהפחתת השכר, ושר הביטחון בני גנץ הגיב: "אנחנו צריכים לתת דוגמה אישית. אני מציע לא לעשות עליהום, לא לרדוף אחרי גופים אחרים. לקחנו על עצמנו גזרה, וטוב שאנחנו עושים את הדבר הזה. לא לשפוך את התינוק עם המים עם הצעה כזאת או אחרת".

השר יובל שטייניץ הביע תמיכה בהחמרת ההגבלות. "אנחנו חייבים לקבוע יעד, הוא צריך להיות באזור ה100 נדבקים ביום פחות או יותר. צריך לחזור למתכונת של מארס-אפריל, ולהוריד את מגבלת המרחק לטווח של 200-100 מטר. אלף מטר זה רחב מדי. הסגר הראשון הצליח כי היה מאוד מהודק. חייבים להציל את הבריאות של עם ישראל וגם את הכלכלה. אסור לנו להיכשל בסגר הזה".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

עוד התייחס גגנץ לסוגיית ההפגנות בזמן הסגר, והצהיר: "זכות ההפגנה היא זכות יסוד. הפגנות בבלפור יכולות להתקיים וראוי שיתקימו". השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס לארוחת ערב החג שערכו המפגינים בבלפור: "אם מותר להפגין מותר להפגין, ולא לעשות משתה 100 איש".

גם נתניהו התייחס להפגנות ואמר: "הדבר שנשאלנו הוא אם הייתה הנחיה משטרתית למנוע אכיפה משטרתית. השר אוחנה אמר שהוא שאל את היועצת המשפטית שלו והיא אמרה לו שהדבר הזה מקובל והוא לא יכול לאכוף והיא הסתכמה על היועץ המחוזי". היועמ"ש ציין כי יש קושי לאכוף את הקפסולות בהפגנות, ונתניהו אמר: "הוא לא אמר ששאל את היועצת אם יש קושי מבצעי אלא אם יש הסמכה משפטית. אם זה לא נכון כדאי שנדע את זה עכשיו. נברר את זה עד מחר ונדון בזה מחר".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה