אוחנה נגד המוחים בבלפור: "פריבילגים מפונקים שיורקים על החוק"

השר לביטחון הפנים מתח ביקורת על הארוחה שנערכה אמש מול מעון רה"מ במסגרת ההפגנות: "סכנת נפשות - פגיעה אנושה במאבק בנגיף". עוד האשים: "מנדלבליט וניסנקורן מאפשרים את ביזיון ההפגנות"

זמן צפייה: 00:22

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מתח הערב (שבת) ביקורת חריפה על הארוחה שנערכה אמש מול מעון ראש הממשלה בבלפור, במסגרת ההפגנות נגדו. "משתה של עשרות משתתפים שמצפצפים על ההנחיות, קבוצה של פריבילגים מפונקים שבטוחים שהם מעל לחוק ויורקים יריקה בפרצוף של הציבור הישראלי", האשים.

אוחנה הוסיף: "שוחחתי עם מ"מ המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים, והם ידאגו שזה לא יקרה. זה לא הפגנה, זאת סכנת נפשות. זו פגיעה אנושה במאבק בהתפשטות הנגיף, לא רק שיש שם הפצה של הנגיף אלא גם האזרחים שומרי החוק רואים את הדבר הזה ואומרים – למה הם כן ואני לא". עוד תקף: "היועמ"ש וסביבתו, כולל שר המשפטים, מאפשרים את ביזיון ההפגנות".

עוד בחדשות 13:

חופים ריקים וכבישים שוממים: כך נראה ראש השנה תחת סגר

5,299 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – עלייה נוספת במספר המונשמים

החשד לניסיון רצח במצפה רמון: נבדק אם הרקע הוא מאבק על הילד

אמיר אוחנה,ה שר לביטחון הפנים
אמיר אוחנה,ה שר לביטחון הפנים | צילום: חדשות 13

"הנגיף לא מבחין בין הפגנה, לתפילה ולחתונה. הנגיף מדבק והוא אוהב התקהלויות", המשיך אוחנה. "אני בעד אכיפה שוויונית שתחול על כולם, ורק כך הציבור יאמין בהנחיות ולא יזלזל בהן". לדבריו, "ההפגנות תמיד היו טובות לנו פוליטית כי כשהציבור רואה את האופי שלהן הוא לא מזדהה איתן – זה דווקא דוחק אותו לצד שלנו".

בהתייחס לסוגיית מינוי המפכ"ל אמר אוחנה: "זה חמור שאין מפכ"ל, ואני רוצה למנות. יש הסכמים קואליציוניים שבמסגרתם צריך לקום צוות שידון במינוי. בצד השני ממשיכים למרוח ולהתגלגל עם זה – אולי זה נוח להם".

ארוחת ערב החג מול בלפור
ארוחת ערב החג מול בלפור

מוקדם יותר הערב ערך אוחנה סיור בין מחסומי המשטרה השונים ברחבי הארץ ושוחח עם השוטרות והשוטרים על משימת האכיפה אשר הוטלה עליהם החל מאתמול.