התחזית הקודרת של גמזו: "מספר החולים הקשים יוכפל תוך שבועות"

פרויקטור הקורונה התייחס לזינוק בתחלואה, והזהיר כי ללא ירידה ניכרת בכמות הנדבקים - בתוך שבועיים עד חודש יהיו 1,300-1,200 חולים קשים. גרוטו: מחלקות הקורונה באות על חשבון חולים אחרים

זמן צפייה: 08:33

הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס היום (שני) לזינוק בנתוני התחלואה, והצהיר: "כמות החולים הקשים במדינת ישראל תוכפל בתוך שבועיים עד חודש. אם לא תהיה ירידה דרסטית בתחלואה אנחנו נעמוד על 1,300-1,200 חולים קשים ביום. בתי החולים כרגע נערכים". את הדברים אמר במהלך ביקור בבית החולים וולפסון.

מחר ידון קבינט הקורונה בהחמרת ההנחיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה להחמיר את הסגר, אך גם אם יוחלט להחמיר את ההנחיות - כנראה שהן לא ייושמו מיידית. זאת בין היתר בשל החשש שלא יצליחו לאכוף את ההנחיות במהלך תפילות יום כיפור.

עוד בחדשות 13:

בשל העומס בבתי החולים: גנץ הורה לצה"ל להיערך לפתיחת בי"ח שדה

נתניהו לממשלה: עלייה תלולה בחולים הקשים מאז ההחלטה על הסגר

משרד הבריאות: מתחילת יולי – יותר ממיליון ומאה אלף מבודדים

רוני גמזו
ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו

בתוך כך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו התייחס לעומס על בתי החולים בריאיון לחדשות 13, והצהיר כי "מערכת הבריאות נמתחת עד קצה גבול היכולת שלה בחלק מהמקומות, פותחים מחלקות קורונה נוספות וזה בא על חשבון טיפול בחולים אחרים. המערכת ערוכה לעוד טיפול, אבל החשש שהטיפול לא יהיה מיטבי".

לדבריו, "הסגר אמור להשפיע כך שיהיו פחות נדבקים ופחות חולים קשים, אך ייקח זמן עד שנראה את השינוי. אנו נערכים לעלייה בכמות, הצפי הוא שהכמות תעלה לפחות בשבוע-שבועיים הקרובים". בנוגע להחמרת הסגר אמר גרוטו כי טרם גובשה עמדה אחידה במשרד הבריאות.

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | צילום: חדשות 13

משרד הבריאות עדכן הערב כי 2,567 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 1,653 מחצות. בסך הכול בוצעו אתמול כ-24 אלף בדיקות, ושיעור התוצאות החיוביות עומד על 10.9%. 653 מהחולים במצב קשה, ו-169 מונשמים. מניין מקרי המוות עלה ל-1,272.