סער: "נתניהו, משפחתו ותומכיו עוסקים בהכפשה שיטתית"

שר המשפטים התייחס הערב לרצח מקורבו סאהיר אסמאעיל ולחילוקי הדעות עם שרת החינוך בקבינט, וכן לקמפיין שמופנה נגדו ברשתות החברתיות. "אני חזק, אני נקי ואין לי שום דבר להסתיר"

זמן צפייה: 10:40

שר המשפטים גדעון סער התראיין הערב (ראשון) לאודי סגל במהדורה המרכזית, והתייחס לחברו סאהיר אסמאעיל שנרצח הבוקר בכפר ראמה שבגליל. "הרצח שלו זה חידה גדולה בשבילי", אמר סער, "כי זה היה אדם זהב, אדם שכולו טוב, שמסר את הנפש למען הציבור. חשוב מאוד לפענח את הרצח הזה. מי שחושב שהאלימות תישאר רק בחברה הערבית טועה, הדבר הזה הוא הסכנה הגדולה ביותר למדינה היום".

סער סיפר כי אסמאעיל היה בביתו אתמול בבוקר, ודיבר עמו על האלימות במגזר הערבי. "הוא חבר קרוב שהולך איתי כבר 20 שנה", אמר סער, "אדם שהיה יועץ שלי במשרדי החינוך והפנים במשך שש שנים, ובכל הדרך הפוליטית שלי הלך איתי מתוך אמונה ומתוך חברות. זה אדם עם יסודות של מנהיגות, יושר ואומץ לב. איבדתי חבר מאוד קרוב, והשירות הציבורי במדינת ישראל איבד את אחד האנשים הכי משמעותיים שראיתי בעבודה".

"איבדנו את המשילות ואת ההרתעה, ואני רואה בזה את המשימה הכי כבדה של הממשלה הנוכחית, לשנות את זה מהיסוד", אמר סער, "החוק הראשון שחוקקנו בכנסת הזו, עוד לפני שקמה הממשלה, זה עונשי מינימום למחזיקי וסוחרי נשק לא חוקי. נצטרך ללכת גם לשימוש בכלים כלכליים כדי להילחם בכנופיות הפשע. נצטרך לעשות שינוי מוחלט ולא נוכל להתבסס על תוכניות שלא עבדו שנים ארוכות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאמצי הכיבוי נמשכים: "הצלחנו למנוע מיישובים שלמים להישרף"

החל ממחר: אילו הגבלות חדשות ייכנסו לתוקף?

תושב אפגניסטן לחדשות 13: "מכרו אותנו לארגון טרור"

Capture
גדעון סער

סער התייחס לתוצאות הסקר שפרסמנו הערב, ולפיו התמיכה בראש הממשלה נפתלי בנט נמצאת בירידה, ואמר: "אני לא חושב שאיבדנו את אמון הציבור. אפשר להבין מדוע כשיש קשיים כמו שאנחנו חווים בימים האלה אז גם הסקרים לא טובים. אני חושב שהלכנו לכמה כיוונים מאוד נכונים כולל הדחיפה הזאת של החיסון השלישי שבה הקדמנו את כל העולם. אני מאמין שצריך סט יותר רחב של הגבלות וגם הצעתי בקבינט הקורונה האחרון ללכת להגבלות יותר קשיחות על התקהלות".

לגבי חילוקי הדעות עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לגבי מתן חיסונים בשטחי בתי הספר אמר סער: "לא בכל דבר אני ושרת החינוך באותה עמדה. תקווה חדשה היא לא מפלגה טוטליטרית, לא מפלגה שמשליטה דעה אחת. באחת הישיבות האחרונות השר זאב אלקין ואנוכי הצבענו בעד ההצעות ושרת החינוך הצביעה נגדם. ככה עובדת ממשלה, יש כמה דעות אך בסופו של דבר ההחלטות מחייבות את כולם".

"אני לא שמעתי את שרת החינוך תוקפת או מתדרכת נגד ד"ר אלרעי פרייס", אמר סער, "להיפך, מה שאני רואה זה תדרוכים קשים ביותר נגד שרת החינוך, אינני יודע תמיד מה מקורם. הממשלה הנוכחית קיבלה כיעד שאנחנו מגיעים לסגר כמוצא אחרון, כי אנחנו מבינים את המשמעויות לכלכלה הישראלית ולפרנסה של כולנו. בכל דבר אתה לוקח סיכון, השאלה אם זה סיכון מחושב או לא".

סער התייחס גם לקמפיין שמופנה נגדו ברשתות החברתיות והטענות לפיהן הסיבה להתפטרותו מהממשלה בשנת 2014 הוסתרה מהציבור. "מעולם לא היה לי מה להסתיר", אמר סער, "האנשים האלה ביביסטים, זה הכל מכונת הכפשה כמו שנתניהו, אנשיו ומשפחתו נוהגים להפעיל. מי שעוסק בהכפשה שיטתית של יריבים פוליטים זה נתניהו, משפחתו ותומכיו. הם עוסקים בהשחרה, בעלילות, בכזבים, ואני כשר משפטים לא צריך להיגרר לקרבות הבוץ האלה. נתניהו נאשם בפלילים שעומד לדין, אני מבין את התכלית לכך שמנסים לפגוע בי, אבל אני חזק, אני נקי ואין לי שום דבר להסתיר".