חשד לרצח: מקורב לשרים בכירים בממשלה נורה למוות בצפון

סאהיר אסמאעיל, בן 50, נורה למוות בכפר ראמה בגליל. אסמאעיל מקורב מאוד לשר המשפטים גדעון סער ולפני כחודש מונה כיועץ לשרת החינוך שאשא ביטון. זהו ההרוג ה-70 בחברה הערבית מתחילת השנה

זמן צפייה: 01:25

חשד לרצח בצפון: סאהיר אסמאעיל בן ה-50, מקורב מאוד לשר המשפטים גדעון סער ומספר 17 במפלגתו, נורה הבוקר (ראשון) למוות בכפר ראמה שבגליל. צוות מד"א שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. לפני כחודש מונה אסמאעיל כיועץ לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. בהמשך לכך, המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ואספה ממצאים בזירת האירוע. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז צפון.

בעקבות מותו, יו"ר תקווה חדשה סער ספד לאסמאעיל בטוויטר: "סאהר איסמעיל, חבר יקר ואהוב כאח לי ושותף לדרך, נרצח הבוקר בראמה. אדם טוב לב, אוהב אדם ואוהב המדינה, מנהיג ישר ואמיץ, חבר אמיתי. אני מתקשה להפנים שלא אראה עוד את סאהר, עם החיוך הנצחי, שעוד אתמול ראיתיו. אני בטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על הרוצחים השפלים ותביאם למשפט צדק".

זירת אירוע הירי גליל
זירת אירוע הירי גליל | צילום: משטרת ישראל

כמו כן, מלשכת שרת החינוך שאשא-ביטון נמסר בתגובה לאירוע הירי: "השרה קיבלה בתדהמה את הבשורה על רצח יועץ השרה למגזר הערבי, סאהר אסמאעיל, ונמצאת בקשר שוטף עם משפחתו הקרובה. משפחת משרד החינוך משתתפת באבל הכבד ובצער המשפחה".

כוחות משטרה בזירת האירוע בגליל
כוחות משטרה בזירת האירוע בגליל

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נשיא פולין בתגובה ראשונה: "מתנגד לקישור בין החוק החדש לשואה"

"בוכה יום ולילה": האפגנים חוששים מהשתלטות טליבאן

לבנון: לפחות 20 בני אדם נהרגו כתוצאה מפיצוץ משאית דלק

זירת אירוע הירי בגליל
זירת אירוע הירי בגליל | צילום: אתר אלחמרא

פראמדיק מד"א, מיכאל בביונישב, סיפר מהזירה: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שסבל מפציעה חודרת בגופו מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

בעקבות הרצח, עמותת יוזמת אברהם פרסמה כי אסמאעיל הוא ההרוג ה-70 מאז תחילת השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה בחברה הערבית. עוד על פי הנתונים, 58 מתוך ההרוגים הם אזרחים, כאשר ב-54 מהמקרים הרצח בוצע על ידי כלי ירייה. 34 מהמתים היו עד גיל 30, ו-10 מכלל הנרצחים הן נשים.