לבנון: לפחות 20 בני אדם נהרגו כתוצאה מפיצוץ משאית דלק

ברקע המשבר הכלכלי והמתיחות מול ישראל, הצלב האדום הלבנוני דיווח כי יותר מ-79 בני אדם נפצעו בפיצוץ שאירע בעיר הצפונית עכאר. סיבת הפיצוץ טרם ידועה

כוחות צבא לבנון בזירת הפיצוץ
כוחות צבא לבנון בזירת הפיצוץ | צילום: רויטרס

לפחות 20 בני אדם נהרגו ו-79 נוספים נפצעו כתוצאה מפיצוץ שאירע במשאית שהובילה דלקים בעיר עכאר שבמחוז הצפוני של לבנון, כך דיווח היום (ראשון) ארגון הצלב האדום. סיבת הפיצוץ טרם ידועה.

 

לפי סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, באתר בלבנון נראה פיצוץ גדול שלווה בשריפה. עם זאת, לא ניתן עדיין לקבוע כי מדובר בסרטון אותנטי מזירת האסון.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שאשא ביטון על חיסונים בבתיה"ס: "למה לשים על כתפי ילד קטן?"

סערה בישראל בעקבות אישור החוק הפולני: "זלזול בזיכרון השואה"

על סף 500 חולים קשים: 150 מאושפזים חדשים בסוף השבוע

מחאה מול בניין הפרלמנט בביירות
מחאה מול בניין הפרלמנט בביירות | צילום: רויטרס

ראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, אמר בתגובה לפיצוץ כי "טבח עכאר אינו שונה מטבח הנמל שהתרחש לפני שנה בביירות". בנוסף, חרירי קרא לבכירים בממשל הלבנוני, כולל הנשיא מישל עאון - להתפטר.

במקביל, הבנק העולמי כינה את המשבר הכלכלי בלבנון כחמור ביותר במדינה מאז 1850, דבר שהוביל את אותה לעוני ולמחסור חמור בחומרי בסיס כגון דלקים ותרופות. בהמשך לכך, בתי חולים ברחבי המדינה התריעו כי יאלצו לסגור את את שעריהם בעקבות המחסור בדלקים, בעוד שאזרחי המדינה מסתפקים בשעתיים בלבד של חשמל ביום.

כזכור, לפני כשבועיים נשמעו אזעקות צבע אדום במרחב צפון הגולן והגליל העליון, ביישובים עין קנייא, שניר ונווה אטי"ב, זאת בעקבות שיגור מטח כבד של רקטות מאזור צידו הלבנוני של הר דב, כאשר 10 רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ואילו שש מהן נפלו בשטח פתוח ושלוש כשלו ונפלו בצד הלבנוני.