על סף 500 חולים קשים: 150 מאושפזים חדשים בסוף השבוע

ברקע הרחבת מבצע החיסונים השלישי, מנתונים שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי 494 חולים בקורונה מאושפזים במצב קשה במחלקות ברחבי הארץ. אתמול אובחנו 5,900 נדבקים חדשים, והיום כ-3,000

זמן צפייה: 02:57

מנתונים שהגיעו היום (שבת) לידי חדשות 13 עולה כי מספר החולים בקורונה במצב קשה קרוב ל-500, ועומד כעת על 494. בנוסף, במהלך סוף השבוע 150 חולים בנגיף אושפזו במחלקות ברחבי הארץ. כמו כן, אתמול אובחנו 5,868 נדבקים חדשים, ומחצות אובחנו 3,389 נדבקים. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 48,401, בהם 83 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-6,622.

כמו כן, משרד הבריאות צפוי להציע מתווה שיגביל את מספר המשתתפים בחתונות. על פי התוכנית, תותר כניסתם של 500-400 משתתפים, גם באירועים שיתקיימו באוויר הפתוח. מעבר לכך, בעקבות העיכובים האחרונים שחלו באשפוז עקב חוסר מיטות, במשרד הבריאות יורו על פתיחת מחלקות קורונה חדשות בבתי החולים במרכז הארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בר לב: "הצעתי לדחות את פתיחת שנת הלימודים ל-1 באוקטובר"

למרות המחאה מישראל ומארה"ב: נשיא פולין חתם על חוק הרכוש

אפגניסטן: כוחות הטליבאן השתלטו על עיר גדולה נוספת במדינה

בתוך כך, ראש ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, יצא נגד המדינות שהחלו לחסן במנה שלישית נגד קורונה וקרא להפסיק. "ישנן מדינות שעדיין לא התחסנו. אי שוויון בחיסונים לא רק הרג אנשים, זה גם הורג מקומות עבודה ועסקים", כתב בהודעתו.

אתמול קיבל מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה וועדת המעקב, לחסן בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים. פרופ' אש עדכן את מנכ"לי קופות החולים לגבי ההחלטה לאחר שאושרה ביום חמישי על ידי ועדת המומחים.