החל ממחר: אילו הגבלות חדשות ייכנסו לתוקף?

בעקבות החלטות קבינט הקורונה משבוע שעבר, מחר ובשבוע הקרוב יחולו מגבלות חדשות. התו הסגול יחזור לקניונים,תצוצמם רשימת המדינות הירוקות ובקרוב יורחב בתו הירוק לגילי 3 ומעלה

זמן צפייה: 05:24

בעקבות החלטות קבינט הקורונה משבוע שעבר, מחר (שני) ייכנסו לתוקפן הגבלות חדשות. ראשית, התו הסגול יוחזר לקניונים, כלומר, תהיה הגבלה של כמות האנשים הרשאים להיכנס לקניונים. בנוסף, תצומצם רשימת המדינות הירוקות שהחוזרים מהן פטורים מבידוד של שבוע, למעט 4 מדינות שיישארו ירוקות.

מיום רביעי הקרוב יחול התו הירוק גם על ילדים מגיל 12-3, כל שבכול סוג של התקהלות יהיה צורך בתעודת מחלים או מתחסן או, לחילופין, בדיקת קורונה. משבוע הבא צפויה הגבלה גם על חתונות ואירועים, ככל הנראה בין 400  ל-500 משתתפים יורשו להיות בכול אירוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שריפת הענק מתקרבת לצובה; גורם בכבאות: "השריפה מעשה ידי אדם"

נשיא אפגניסטן הסכים להתפטר ועזב את המדינה; שגרירויות מפונות

בנט: "אי התחסנות בפעם השלישית היא סכנת חיים"

בתוך כך, רבבות ישראלים התחסנו במהלך השבת, מתוכם מאות במוקד החיסון הלילי שנפתח אמש בכיכר דיזנגוף בתל אביב. מספר האזרחים שחוסנו במנה שלישית עלה ל-866,315. כמו כן, צפויים להיפתח בימים הקרובים מוקדי חיסון ליליים בערים גדולות נוספות, לאור הביקוש הרב למנה השלישית של החיסון בקרב גילאי 50 ומעלה.

נתונים חדשים שפירסם היום פרופסור ערן סגל, מראים על ירידה קלה בהדבקה בקרב בני 60 ומעלה - ייתכן וזו תוצאה של ההיענות המוגברת לחיסון הדחף. בנוסף, לפי הנתונים, כאשר מסתכלים על החולים הקשים, הלא-מחוסנים חולי פי 7 מאשר מחוסנים מעל גיל 60 והפער בין הקבוצות הולך וגדל.