"עיכוב הישראלים במוסקבה - מסר לקראת הגעת המשלחת הרוסית מחר"

בכיר ישראלי אמר שהמשלחת תדון בנושא הרוסים שסורבו להיכנס לנתב"ג. עוד אמר כי הם כועסים על היחס החשדני של ישראל כלפי הדרכונים הרוסיים, אך הדגיש שהרוסים שכניסתם נדחתה היו מבקשי מקלט

זמן צפייה: 02:58

פקיד ישראלי בכיר אמר היום (רביעי) כי עיכוב התיירים הישראלים בשדה התעופה במוסקבה נראה כמו מסר לקראת הגעת משלחת רוסית מחר לישראל, אשר מגיעה לשיחות שנקבעו מראש בנושאים קונסולריים, ובהם גם על הטענה כי ישראל מונעת את כניסתם של תיירים רוסים הנוחתים בנתב"ג.

לדברי הפקיד, הרוסים כועסים שישראל מתייחסת בחשדנות לדרכונים רוסיים ולא מתייחסת אליהם כמו דרכונים של מעצמה. עוד אמר כי הטענות לגבי היחס לרוסים בנתב"ג אינן נכונות - מתוך 5,000 רוסים שכניסתם סורבה, 3,000 היו כאלה שרצו לבקש מקלט בישראל ועוד 2,000 היו מבקשי עבודה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על נעמה יששכר: "מבטיח שאביא אותה הביתה"

מנכ"ל משרד החוץ ביקר בחשאי בדובאי שבאמירויות

עקב בדיחה גסה על פוטין: בוטלו שידורי סאטירה פוליטית ברוסיה

שדה התעופה במוסקבה
שדה התעופה במוסקבה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, כאמור, שגרירות רוסיה בישראל מסרה כי "על פי הנתונים שבידינו, נכון ל-1 לדצמבר 2019 - 5771 תיירים רוסים לא הורשו להכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 סורבה כניסתם לישראל של 568 תיירים רוסים, ובנובמבר 2019 - 569 תיירים רוסים. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה".

ההודעה של השגרירות הגיעה לאחר שעשרות ישראלים עוכבו היום במשך שעות בשדה התעופה במוסקבה. טיסתם נחתה במקום, והרשויות מנעו את עזיבתם מהשדה. לדברי כמה מהנוכחים במקום, נלקחו מהם טביעות אצבעות והם תושאלו כמה פעמים. ממשרד החוץ נמסר כי הדיווח בבדיקה: "המשרד פועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת, במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים".

ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם הנשיא פוטין
ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם הנשיא פוטין | צילום: שגרירות ישראל ברוסיה

האירוע מתרחש גם ברקע פרשת נעמה יששכר. אתמול, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישיב לישראל את הצעירה, שמוחזקת ברוסיה לאחר שהורשעה באחזקת סמים. בנאומו בכנס פעילים בחיפה אמר נתניהו כי הוא "מבטיח דבר אחד - אני אביא את נעמה הביתה - זה יקרה".

מוקדם יותר אתמול שלחה אמה של נעמה, יפה, מכתב לראש הממשלה שבו כתבה כי היחס הרוסי כלפי ישראלים הוא "עניין פוליטי ומדיני". לדבריה, "לנעמה תפרו תיק מהרגע הראשון. היא סומנה כנכס פוליטי, אך ורק בגלל היותה אזרחית ישראלית, בעלת רקע צבאי קרבי בצה"ל. אני יודעת שממשלת ישראל מסכימה עם עמדה זו".