נקמה רוסית? עשרות ישראלים עוכבו שעות בנמל תעופה במוסקבה

לדברי נוכחים במקום, הם עברו תשאול בביקורת הדרכונים ונלקחו מהם טביעות אצבעות. משרד החוץ: "לשתי המדינות אינטרס בעידוד התיירות". רוסיה: "כל יום כ-20 מאזרחינו נשלחים חזרה מישראל"

זמן צפייה: 02:58

עשרות ישראלים מעוכבים היום (רביעי) בשדה התעופה במוסקבה שברוסיה. זאת לאחר שטיסתם נחתה במקום, והרשויות מנעו את עזיבתם. לדברי כמה מהנוכחים במקום, נלקחו מהם טביעות אצבעות והם תושאלו כמה פעמים. ממשרד החוץ נמסר כי הדיווח בבדיקה.

"המשרד פועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת, במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים".

שגרירות רוסיה בישראל הגיבה למקרה וכתבה: "על פי הנתונים שבידינו, נכון ל-1 לדצמבר 2019 - 5771 תיירים רוסים לא הורשו להכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 סורבה כניסתם לישראל של 568 תיירים רוסים, ובנובמבר 2019 - 569 תיירים רוסים. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה.

עוד בחדשות 13:

נתניהו על נעמה יששכר: "מבטיח שאביא אותה הביתה"

אחותה של נעמה יששכר: "שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט"

בקשת נעמה יששכר התקבלה: הדיון בערעורה נדחה וייערך בנוכחותה

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

האירוע מתרחש גם ברקע פרשת נעמה יששכר. אתמול, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישיב לישראל את הצעירה, שמוחזקת ברוסיה לאחר שהורשעה באחזקת סמים. בנאומו בכנס פעילים בחיפה אמר נתניהו כי הוא "מבטיח דבר אחד - אני אביא את נעמה הביתה - זה יקרה".

מוקדם יותר אתמול שלחה אמה של נעמה, יפה, מכתב לראש הממשלה שבו כתבה כי היחס הרוסי כלפי ישראלים הוא "עניין פוליטי ומדיני". לדבריה, "לנעמה תפרו תיק מהרגע הראשון. היא סומנה כנכס פוליטי, אך ורק בגלל היותה אזרחית ישראלית, בעלת רקע צבאי קרבי בצה"ל. אני יודעת שממשלת ישראל מסכימה עם עמדה זו".

"כאמה של נעמה, אני רוצה להאמין, שאתה והצוות שלך, יחד עם אנשי משרד החוץ, עושים כל מאמץ על מנת לשנות את היחס של רוסיה כלפי מדינת ישראל", המשיכה יפה יששכר. כולי תקווה, שמאמציכם המדיניים יישאו פרי כבר ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00 בבית המשפט ברוסיה".

Capture
הפגנה בכיכר הבימה לשחרור נעמה יששכר

בשבוע שעבר התכנס בית המשפט במוסקבה כדי לדון בערעורה של יששכר. הרשויות ברוסיה לא אפשרו לצעירה להגיע לדיון בבית המשפט והיא השתתפה בו באמצעות מערכת וידאו מתוך תא מאסרה, ומתרגמת דיברה איתה מאולם הדיונים במיקרופון. נעמה טענה בדיון כי "אני לא מבינה כלום ולא שומעת את המתורגמנית". בפתח הדיון טענה כי "קשה לי עם התקשורת בווידאו ואני מבקשת להיות נוכחת בדיון".

התביעה התנגדה וטענה שאין כל הפרת זכויות בכך שאינה נוכחת פיזית, אך השופטים קיבלו את בקשת נעמה וב-19 בדצמבר יתקיים דיון בנוכחותה עם מתורגמן אחר. אמה, יפה, הנמצאת מאז מעצרה במוסקבה ופועלת לשחרורה, אמרה לשליחת חדשות 13 במוסקבה טרם הדיון: "אנחנו אומרות לעצמנו שיהיה בסדר. היא תצא והצדק יצא לאור. שמונה חודשים זה מספיק".