נתניהו על נעמה יששכר: "מבטיח שאביא אותה הביתה"

רה"מ הבטיח בכנס פעילים כי יצליח להביא לשחרור הישראלית שכלואה ברוסיה • יפה יששכר במכתב לנתניהו: "הכול עניין פוליטי-מדיני - היא סומנה כנכס פוליטי, אך ורק בגלל היותה ישראלית"

זמן צפייה: 00:25

ישראלית בכלא הרוסי: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בכנס פעילים בחיפה כי הוא ישיב לישראל את נעמה יששכר, שמוחזקת ברוסיה לאחר שהורשעה באחזקת סמים. בנאומו אמר נתניהו כי הוא "מבטיח דבר אחד - אני אביא את נעמה הביתה - זה יקרה".

מוקדם יותר היום שלחה אמה של נעמה, יפה, מכתב לראש הממשלה שבו כתבה כי היחס הרוסי כלפי ישראלים הוא "עניין פוליטי ומדיני". לדבריה, "לנעמה תפרו תיק מהרגע הראשון. היא סומנה כנכס פוליטי, אך ורק בגלל היותה אזרחית ישראלית, בעלת רקע צבאי קרבי בצה"ל. אני יודעת שממשלת ישראל מסכימה עם עמדה זו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רשת של חיים: תיעוד הליך השתלת כליות – בין צ'כיה לישראל

מחבל חמוש התקרב לגדר הרצועה – כלי טיס ביצע לעברו ירי • תיעוד

בצל פרשת האונס במרכז: הסכנות באינסטגרם – ואיך נשמרים מהן

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

"כאמה של נעמה, אני רוצה להאמין, שאתה והצוות שלך, יחד עם אנשי משרד החוץ, עושים כל מאמץ על מנת לשנות את היחס של רוסיה כלפי מדינת ישראל", המשיכה יפה יששכר. כולי תקווה, שמאמציכם המדיניים יישאו פרי כבר ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00 בבית המשפט ברוסיה".

"אני מייחלת לרגע, שבו שופטי בית המשפט יקבלו את הערעור של נעמה, יורו לשוטרים לפתוח את דלת תא הזכוכית המשפיל כל כך שבו נעמה תיאלץ לשבת אזוקה, ויאמרו לה - את חופשיה. כל שאעשה, יהיה לגשת אליה, לחבק אותה חיבוק של אמא ולומר לה שאני מצטערת שלקח לי כל כך הרבה זמן להוציא אותה מהסיוט הזה".

נעמה יששכר בדיון מהכלא
נעמה יששכר בדיון מהכלא | צילום: חדשות 13

אתמול סיפרה ליעד גולד, אחותה של הצעירה נעמה, על הביקור במתקן הכליאה מחוץ למוסקבה, שערכה עם אמן. "בתחילת הפגישה שלנו היא נראתה מאוד מיואשת. השבוע האחרון היה לה קשה מנשוא והיא שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט", כתבה.

"היא מפחדת מחוסר הידיעה, אין לה מושג איך העתיד הקרוב שלה יראה, זו הייתה הפעם הראשונה שלא ראיתי עליה טיפה של אופטימיות. היא בכתה הרבה ואמרה 'תמיד הייתי ילדה טובה בלי שום רקע פלילי, תלמידה טובה, שירתי בצבא והייתי מצטיינת. הסיפור הזה הפך לי את החיים, זה הולך להשאיר עליי כתם שחור לתמיד'".

נעמה יששכר ואחותה
נעמה יששכר ואחותה ליעד גולד | צילום: חדשות 13

"ראיתי כמה כואב לה וניסיתי לשנות נושא, שאלתי מה הדברים שהיא חושבת עליהם שעושים לה טוב ומה בא לה לעשות אחרי שהיא יוצאת משם", המשיכה. "נעמה, עם כל הפשטות שלה, פשוט חייכה במבוכה ואמרה 'אני יודעת שזה טיפשי, אבל כל מה שבא לי לעשות כרגע, הפנטזיה הכי גדולה שלי, זה לנסוע ברחובות תל אביב על האופניים שלי ולהיות מסוגלת לכבות לעצמי את האור בלילה'".

בשבוע שעבר התכנס בית המשפט במוסקבה כדי לדון בערעורה של יששכר. הרשויות ברוסיה לא אפשרו לצעירה להגיע לדיון בבית המשפט והיא השתתפה בו באמצעות מערכת וידאו מתוך תא מאסרה, ומתרגמת דיברה איתה מאולם הדיונים במיקרופון. נעמה טענה בדיון כי "אני לא מבינה כלום ולא שומעת את המתורגמנית". בפתח הדיון טענה כי "קשה לי עם התקשורת בווידאו ואני מבקשת להיות נוכחת בדיון".

התביעה התנגדה וטענה שאין כל הפרת זכויות בכך שאינה נוכחת פיזית, אך השופטים קיבלו את בקשת נעמה וב-19 בדצמבר יתקיים דיון בנוכחותה עם מתורגמן אחר. אמה, יפה, הנמצאת מאז מעצרה במוסקבה ופועלת לשחרורה, אמרה לשליחת חדשות 13 במוסקבה טרם הדיון: "אנחנו אומרות לעצמנו שיהיה בסדר. היא תצא והצדק יצא לאור. שמונה חודשים זה מספיק".