בקשת נעמה יששכר התקבלה: הדיון בערעורה נדחה וייערך בנוכחותה

הישראלית הכלואה ברוסיה כשמונה חודשים השתתפה בדיון באמצעות שיחת וידאו, וביקשה להיות נוכחת בו בטענה כי היא מתקשה לתקשר עם המתורגמנית מרחוק • שליחת חדשות 13 מדווחת ממוסקבה

זמן צפייה: 03:58

בית המשפט במוסקבה התכנס היום (חמישי) כדי לדון בערעור שהגיש צוות ההגנה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה, על גזר דינה. הרשויות ברוסיה לא אפשרו לנעמה להגיע לדיון בבית המשפט והיא השתתפה בו באמצעות מערכת וידאו מתוך תא מאסרה, ומתרגמת דיברה איתה מאולם הדיונים במיקרופון. נעמה טענה בדיון כי "אני לא מבינה כלום ולא שומעת את המתורגמנית". בפתח הדיון טענה כי "קשה לי עם התקשורת בווידאו ואני מבקשת להיות נוכחת בדיון".

התביעה התנגדה וטענה שאין כל הפרת זכויות בכך שאינה נוכחת פיזית, אך השופטים קיבלו את בקשת נעמה וב-19 בדצמבר יתקיים דיון בנוכחותה עם מתורגמן אחר. אמה, יפה, הנמצאת מאז מעצרה במוסקבה ופועלת לשחרורה, אמרה לשליחת חדשות 13 במוסקבה טרם הדיון: "אנחנו אומרות לעצמנו שיהיה בסדר. היא תצא והצדק יצא לאור. שמונה חודשים זה מספיק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"בחנוכה נהיה בארץ": יפה יששכר ממשיכה להיאבק למען בתה

נתניהו שוחח עם פוטין; "רה"מ הביע תקווה שנעמה יששכר תשוחרר"

משפחת יששכר ביטלה העתירה נגד ההסגרה: "נעמה לא תהיה כלי משחק"

יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שעצורה ברוסיה
יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

יפה יששכר, אמה של נעמה, אמרה לאחר הדיון: "קשה מאחורי הסורגים, אבל היא מדהימה ומרשימה אותי כל פעם מחדש. היא עמדה שם עם הנוכחות שלה. חשוב שהיא תהיה פה כי יש לה אנרגיה, היא אדם שמשפיע. הם יראו איזה בן אדם היא, אי אפשר לראות את זה במסך".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20191212-1321' autoplay='0' credit='' desc='יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר' kid='1_mrkmxhd6' duration='58'']

ליעד גולד, אחות של נעמה, הוסיפה: "אני גאה באחותי הקטנה. היא עדיין מחייכת. השיער שלה כל כך ארוך וזה מראה כמה זמן היא כבר פה. אני מקווה שהשופט יסכים שמחר נבוא לבקר אותה"

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20191212-1319' autoplay='0' credit='' desc='ליעוד גולד, אחות של נעמה' kid='1_yrtsdq6n' duration='90'']

יעקב לבנה, הממונה על שגרירות ישראל במוסקבה, שנכח אף הוא בדיון, אמר בסיומו: "כל מי שהיה בביהמ"ש היום יכול היה להתרשם עד כמה מדובר בבחורה חזקה. אנחנו מאוד מקווים שהתהליך הזה יסתיים מהר ככל האפשר, שנעמה תחזור לחיק משפחתה. מדינת ישראל ואנחנו במשרד החוץ, בכל הרמות – גם שר החוץ וגם רה"מ, מעלים את הנושא הזה ברמות המדיניות הכי בכירות. משרד החוץ פועל, וממשיך לפעול, כדי שנעמה תחזור הביתה בהקדם האפשרי ואנחנו מקווים ומאחלים ליום שבו זה יקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20191212-1322' autoplay='0' credit='' desc='יעקב לבנה, הממונה על שגרירות ישראל במוסקבה' kid='1_pkp7c5yi' duration='46'']

עורכי דינה של נעמה פועלים בחודשים האחרונים על הערעור על הרשעתה. במישור המדיני נפגשו שר החוץ ישראל כץ עם עמיתו הרוסי לברוב, וגם נתניהו הגיש בקשה לחון את הצעירה – אך לא התקבלה כל תגובה מצד הקרמלין, כך שלא ברור אם הדיון מחר יהיה הליך משפטי תקין או מהלך פוליטי מצד השלטון. למרות זאת, אמה של נעמה לא מאבדת תקווה: "אנחנו בחנוכה נהיה בארץ".

אתמול, סיפרה יפה לשליחת חדשות 13: "אני זוכרת שהיא כתבה את היומן הראשון", אמרה יפה. "היא אמרה לי 'אנחנו נשב ונעבור על היומן ואת תדעי מה עבר עלי. אנחנו נשב על כוס קפה בתל אביב ונדבר'".

בסוף השבוע מסרה לשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בכיר ישראלי מסר לחדשות 13 כי לצד הנושאים הביטחוניים והמדיניים דנו השניים גם בנושא נעמה יששכר. לדבריו, נתניהו הביע בשיחה את תקוותו לשחרור הצעירה הכלואה ברוסיה.

במקביל לשיחה בין שני המנהיגים, שר החוץ ישראל כץ התקשר ליפה יששכר ועדכן אותה בדבר פגישתו עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. יששכר אמרה לאחר השיחה: "בשמי ובשם נעמה, אני מודה לשר החוץ על שהעלה את נושא שחרורה של נעמה בפגישתו עם שר החוץ הרוסי ומייחלת לכך שהמאמצים יישאו פרי בערעור".