עקב בדיחה גסה על פוטין: בוטלו שידורי סאטירה פוליטית ברוסיה

הקומדיה "משרת העם", שבה הופיע נשיא אוקראינה בביקורו הכעיסה את הקרמלין, וירדה מהאוויר בשל בדיחה שבה כונה נשיא רוסיה בכינוי גנאי. מהערוץ המשדר נמסר: מעולם לא תוכנן להציג את כל הפרקים

Normandy Summit Format On Ukraine In Paris
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

"משרת העם", תוכנית קומית בטלוויזיה הרוסית, בוטלה לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הופיע בה אמש (רביעי) וסיפר בדיחה גסה על הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. 23 פרקי הסאטירה בוטלו והוחלפו בסיטקום שקרוב לוודאי לא יעורר את חמת הקרמלין.

בפרק הבכורה ברוסיה, זלנסקי גילם את דמות הנשיא החדש, שמנסה לבחור שעון שיהיה דומה לאלו של מנהיגים אחרים. אחד מיועציו סיפר לו כי פוטין עונד שעון של חברת "הובלוט" - מילה שבשפה הרוסית דומה לביטוי המילה שמתארת את איבר המין הגברי. יתרה מזאת, השימוש במילה זו הפך לפופולארי במיוחד לאחר הסלמת הסכסוך בין אוקראינה לרוסיה וניתן היה לשמוע אותו בהפגנות נגד פוטין ובכתובת גרפיטי שרוססו על קירות באוקראינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מזג אוויר סוער: קשיש מת מהיפותרמיה, 4 חיילים נפגעו מאוהל שעף

בקשת נעמה יששכר התקבלה: הדיון בערעורה נדחה וייערך בנוכחותה

נתניהו שוחח עם פוטין; "רה"מ הביע תקווה שנעמה יששכר תשוחרר"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בטקס ההשבעה
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בטקס ההשבעה | צילום: רויטרס

ערוץ הטלוויזיה ששידר את התוכנית מסר בתגובה כי מעולם לא תוכנן לשדר את כל עונת הסאטירה הפוליטית, וששידור הפרק הראשון היה רק "תכסיס שיווקי" לשירותי הסטרימינג של הערוץ באינטרנט, שם הפרק לא צונזר.

הסדרה "משרת העם" שימשה את זלנסקי, שהיה קומקאי, כפלטפורמה להשגת אהדה ציבורית, שלבסוף הובילה אותו לכהן כנשיא אוקראינה. עלילתה עוקבת אחר אדם בדיוני שעובר מתפקיד מורה בבית ספר לנשיא אוקראינה, לאחר שדבריו נגד השחיתות במדינה הפכו לוויראליים.

ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

הפרק השנוי במחלוקות שודר לאחר שהמנהיגים, פוטין וזלנסקי, נפגשו שלשום לראשונה זה חמש שנים בפריז, בפסגה שנועדה להביא לסיום הסכסוך בין המדינות. העימותים בין הממשל האוקראיני למורדים פרו רוסיים גבה את חייהם של 13 אלף בני אדם. את הפסגה יזמו מנהיג צרפת וגרמניה, הנשיא עמנואל מקרון והקנצרלית אנגלה מרקל.

במסיבת עיתונאים אחרי הפגישה בארמון האליזה, פוטין אמר כי השיחות היו "צעד חשוב" לקראת הפחתת המתיחות של הקונפליקט. זלנסקי אמר כי ייצוא גז באמצעות צינורות דרך אוקראינה לא יהיה עוד חסום, לאחר שהייה אי הסכמה בנושא מכסי המעבר, וכי הצדדים יגיעו להסכם.

Ukraine Summit News Conference
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

עם זאת, עדיין אין הסכמה בכל הנושאים, כגון נסיגה של חיילים פרו רוסיים, ובחירות באזורים באוקראינה הנשלטים על ידי בדלנים פרו רוסיים. פוטין קרא לשינוי בחוקת אוקראינה כדי שיוענק מעמד מיוחד למחוז דובנאס, הנשלט על ידי בדלנים.