גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

פרויקטור הקורונה הביע בשיחות סגורות תסכול על ההחלטה להחמיר את ההגבלות, ומשינוי עמדת רה"מ באופן פתאומי: "הכול התחיל כשהמשפטנים אמרו לו שאי אפשר למנוע את ההפגנות"

זמן צפייה: 01:56

בתום ישיבת הממשלה הלילה (חמישי), שבה הוחלט על החרפת הסגר, פרויקטור הקורונה הפרופסור רוני גמזו, שהתנגד למהלך, פרק את תסכולו. לדבריו, "זו החלטה אומללה. זה היה מגעיל - אני צריך לקחת חבילות של כדורים נגד בחילה". עוד אמר גמזו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתחילה לא רצה להחריף את הסגר, שינה את דעתו, בעקבות המשך ההפגנות נגד מול מעונו בירושלים.

לטענת הפרויקטור, "הכול התחיל מזה שהמשפטנים אמרו לנתניהו שאי אפשר למנוע הפגנות. נתניהו אמר 'אם כולם בבית והמשק כולו מושבת אז אי אפשר למנוע הפגנות?' בלילה שלפני ההחלטה דובר על השארת חלק מהמשק, בבוקר הוכינו בתדהמה מהשינוי הזה בעמדה שלו. קמנו עם המשפט - 'אני רוצה להטיל מצב חירום בישראל'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הכנסת דנה באישור הסגר; אמסלם: "המפגינים קראו לי שמן"

גנץ: "ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי"

מאז תחילת הסגר השני: כ-120 אלף מובטלים חדשים

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2409202022' autoplay='0' credit='' desc='גמזו מחה על דברי שרי הליכוד' kid='1_s4bpb4am' duration='128'']

מוקדם יותר היום אמר גמזו כי לתחושותיו, היה עדיף להימנע מסגר מלא. "המלצתי להדק את הסגר ולא לסגור את המדינה, אבל הממשלה החליטה אחרת ואני מכבד את זה", טען. לפני התבטאותו, שוחח גמזו שר הבריאות יולי אדלשטיין, ומחה על כך ששרי הליכוד ציטטו אותו וייחסו לו תמיכה במהלך. בכך, הודיע הפרויקטור לשר הבריאות כי מעתה הוא יביע את דעותיו בפומבי.

בתוך כך, גורמים בריאותיים מקצועיים בממשלה החלו לבחון אסטרטגיות יציאה מהסגר, כאשר חלקם הציעו דיכוי מוחלט של הנגיף - כמו בניו זילנד. יש לציין כי מומחים אחרים מתנגדים לתוכנית זו. אסטרטגיית היציאה צפוייה להיות מוצגת לקראת חג שמחת תורה.

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

לאחר מכן התכנסה מליאת כדי להצביע על אישור הטלת הסגר המחמיר החל ממחר בשעה 14:00. על פי נתניהו, לאחר החגים הסגר יימשך, אך טרם ברור אם באותה מתכונת או עם הקלות מסוימות. זאת, בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, שרושמת זינוק חד בנתוני התחלואה ושוברת שיאים שליליים מדי יום.

בהתאם להנחיות, תפילות בבתי כנסת ייאסרו, יותר להתפלל עד 20 אנשים בשטח פתוח, ובמרחק של פחות מקילומטר מהבית. טרם הוצג מתווה לתפילה ביום כיפור. גם הפגנות יתאפשרו רק בקפסולות של עד 20 אנשים, שיפגינו בקרבת הבית. בנוסף, אושרה תקנה המאפשרת לאכוף אי-שמירת מרחק בהפגנות.