גנץ: "מומחי פלגנות נלחמים במאמצים להיאבק בנגיף"

ברקע ההחלטה להחמיר את ההגבלות, שר הביטחון מסר הצהרה בה טען כי שחרור הסגר בחודש אפריל היה מהיר. יו"ר האופוזיציה: "הסיבה לסגר היא ניהול היסטרי של נתניהו"

זמן צפייה: 04:40

ברקע כניסת ישראל בפעם השנייה לסגר, שר הביטחון בני גנץ נשא הערב (חמישי) דברים והתייחס לסוגיה. לדבריו, "ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי, העברת האחריות לצבא מאוחרת מדי". במהלך נאומו מפגינים צעקו לעברו "לך הביתה".

"זה לא מאבק בין מתפללים למפגינים. זה לא נגיף שתוקף רק חרדים או ערבים. זה לא קשור לימין או שמאל. כשמפגין יגלה הבנה למתפלל, ומתפלל יגלה הבנה למפגין שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף", אמר גנץ. "עם ישראל יכול לנצח כל נגיף כמו שהוא יכול להביס כל אויב - אבל לא נוכל לעשות זאת כשבתוכנו מחרחרי ריב ומדון ומומחי פלגנות שמחבלים במאמצים האלו".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2409202106' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד' kid='1_ybk8d1n4' duration='272'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הכנסת דנה באישור הסגר; אמסלם: "המפגינים קראו לי שמן"

מקומות עבודה ייסגרו, הפגנות ותפילות יוגבלו: מדריך לסגר הכללי

מאז תחילת הסגר השני: כ-120 אלף מובטלים חדשים

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

"למפגינים, שאת זכות המחאה שלהם אנחנו נאלצים לשבש זמנית, אני מבקש להגיד - אני מאמין בזכותכם למחות, עשיתי ואעשה הכול כדי להגן עליה. אני מבטיח לכם שאתם תחזרו להפגין. לשומרי המסורת שאנחנו סוגרים בפניהם את שערי בתי הכנסת אני מבקש לומר – הישמרו לנפשותיכם מאוד. פיקוח נפש דוחה הכול".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד גם נאם הערב, וטען כי "הסיבה לסגר היא הניהול ההיסטרי של ראש הממשלה - היה אפשר לנהל את זה אחרת. במדינות אחרות שהממשלה זכתה לאמון הציבור זה נראה אחרת לגמרי. זה מחדל של נתניהו".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

"הגל השני לא מכה בכל העולם, אלא רק במדינות שלא היו מוכנות אליו", המשיך לפיד. "למומחים שהתנגדו לסגר סתמו את הפה. יצאו לסגר בלי יעדים". עם זאת, יו"ר האופוזיציה הדגיש כי "נציית להוראות, גם אם הן ניתנו ממניעים זרים. לא ניתן לנתניהו להפוך את זה למלחמה בין מפגינים למתפללים".

מוקדם יותר היום התכנסה מליאת כדי להצביע על אישור הטלת הסגר המחמיר החל ממחר בשעה 14:00. על פי נתניהו, לאחר החגים הסגר יימשך, אך טרם ברור אם באותה מתכונת או עם הקלות מסוימות. זאת, בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, שרושמת זינוק חד בנתוני התחלואה ושוברת שיאים שליליים מדי יום.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

בהתאם להנחיות, רק עובדים שהוגדרו חיוניים יורשו לצאת לעבודה. השווקים, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים - ייסגרו. יציאה מהבית שלא לצורך תתאפשר עד למרחק של קילומטר. להתרחק עוד יותר מותר רק לצורך דחוף, כגון: הצטיידות במוצרים חיוניים או קבלת שירותים חיוניים, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, קבלת טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני, טבילת אישה במקווה טהרה, העברה של קטין בין הוריו החיים בנפרד, טיפול בבעל חיים ותרומת דם.

תפילות בבתי כנסת ייאסרו, יותר להתפלל עד 20 אנשים בשטח פתוח, ובמרחק של פחות מקילומטר מהבית. טרם הוצג מתווה לתפילה ביום כיפור. גם הפגנות יתאפשרו רק בקפסולות של עד 20 אנשים, שיפגינו בקרבת הבית. בנוסף, אושרה תקנה המאפשרת לאכוף אי-שמירת מרחק בהפגנות.

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

נמל התעופה בן גוריון צפוי להישאר פתוח שבוע נוסף, ואז להיסגר. עוד אישרו השרים כי כלל ענפי הספורט, למעט משחקים בין-לאומיים, יושבתו. במהלך הסגר, תתאפשר יציאה לצורך פעילות ספורט. השתתפות בהלוויה תותר רק אם מדובר בבן משפחה קרוב.

מוסדות החינוך ימשיכו לפעול מרחוק, השר מלבד פעילות של תלמידי החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ילדים ונוער בסיכון - שתמשיך להתקיים כסדרה גם בתקופת הסגר. בנוסף, מסגרות לילדי עובדים חיוניים בגיל הרך תתאפשר כעת בקפסולות של עד עשרה ילדים, במקום עד שישה, כפי שהיה עד כה.