מאז תחילת הסגר השני: כ-120 אלף מובטלים חדשים

שירות התעסוקה עדכן כי עבור יותר מ-93 דורשי העבודה זו הפעם השנייה - או יותר, שבה נרשמו בלשכה. 11,374 מהמובטלים התווספו אתמול. יותר מ-850 אלף ישראלים רשומים בלשכת התעסוקה

זמן צפייה: 04:00

שירות התעסוקה עדכן היום (חמישי) כי מאתמול ועד הבוקר נוספו 11,374 דורשי עבודה חדשים, כך שכעת - 854,367 ישראלים רשומים בשירות התעסוקה, 522,191 מהם בחופשה ללא תשלום. 120,752 מהמובטלים החדשים התווספו רק מיום חמישי שעבר, ערב ראש השנה, בהם 110,652 שהוצאו לחל"ת וכעשרת אלפים שעזבו את עבודתם מסיבות אחרות.

בשירות הוסיפו כי עבור 93,766 נרשמים מערב ראש השנה, זהו הרישום השני - או יותר, מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מארס. 70% מהנרשמים החדשים הן נשים, ורק 30% גברים. כמו כן, 26% מהמובטלים הינם עובדי הוראה או חינוך והדרכה, 22% מענף המכירות ו-13% משתייכים לענף המסעדנות, המזון והאירועים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסגר ייכנס לתוקף מחר ב-14:00 – גם ענפי הספורט יושבתו

הממשלה אישרה: סגר מלא החל ממחר – עם תפילות והפגנות מצומצמות

"נתניהו מביא באופן שיטתי מזוודות עם כביסה לניקוי בבית הלבן"

שירות התעסוקה הישראלי
שירות התעסוקה הישראלי | צילום: באדיבות שירות התעסוקה

"שוק העבודה הישראלי נכנס לסגר השני המלא לאחר התאוששות שנרשמה בעיקר בחודש יוני", אמר מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור, "אולם מיולי ועד היום נרשמה ירידה בקצב החוזרים לעבודה ואף קצב קבוע וגבוה של דורשי עבודה חדשים".

"רק בימים האחרונים, דיווחנו על יותר ממאה אלף דורשי עבודה שנרשמו אצלנו תוך פחות משבוע – רובם הגדול לא בפעם הראשונה". לדבריו , יתכן כי מספר זה נמוך מהצפי הגבוה, זאת "עקב השפעה חיובית של תכנית המענק לשימור העובדים שפורסמה זה מכבר", כלשונו.

קורונה במחנה יהודה בירושלים
קורונה במחנה יהודה בירושלים | צילום: רויטרס

מנכ"ל שירות התעסוקה סיפר כי מאז חודש מארס, מאות אלפים עדיין לא שבו לעבודתם, והתריע: "תקופת אבטלה באורך כזה עלולה לגרום למאות אלפים להיכנס לאבטלה כרונית, לייצר דור אבוד של צעירים השרויים באבטלה ממושכת, וכן לגרום להשלכות נוספות. עלינו לעשות הכול על מנת שהחזרה לעבודה לאחר הסגר תהיה מהירה, אחרת ההשלכות ילוו אותנו עוד זמן רב".

בתוך כך, ישראל תיכנס מחר בשעה 14:00 לסגר כללי, מבחינות רבות מחמיר אף יותר מזה שהוטל בפסח. הסגר יימשך לכל הפחות שבועיים. על פי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר החגים הסגר יימשך, אך טרם ברור אם באותה מתכונת או עם הקלות מסוימות. הכנסת צפויה לאשר היום את ההנחיות. זאת, בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, שרושמת זינוק חד בנתוני התחלואה ושוברת שיאים שליליים מדי יום.

בהתאם להנחיות, רק עובדים שהוגדרו חיוניים יורשו לצאת לעבודה. השווקים, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים - ייסגרו. יציאה מהבית שלא לצורך תתאפשר עד למרחק של קילומטר. להתרחק עוד יותר מותר רק לצורך דחוף, כגון: הצטיידות במוצרים חיוניים או קבלת שירותים חיוניים, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, קבלת טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני, טבילת אישה במקווה טהרה, העברה של קטין בין הוריו החיים בנפרד, טיפול בבעל חיים ותרומת דם.